روستای پونل با بیش از ۵ هزار نفر جمعیت بیشترین تنش آبی را دارد

صفوی گفت: روستای بزرگ پونل با جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفرجمعیت و یک هزار و ۵۰۰ مشترک بیشترین مشکل تنش آبی را در این شهرستان دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رضوانشهر،‌ «سید نادرصفوی» امروز (چهارشنبه،‌۱۸آبان) در جلسه محرومیت زدایی که با موضوع آب شرب با حضور نمایندگان آب و فاضلاب گیلان و جمعی از مدیران شهرستانی در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به تنش آبی در سطح روستاهای شهرستان اظهار کرد: هم اکنون شاهد تنش‌های آبی در سطح حدود ۵۰ روستای این شهرستان بدلیل کمبود و یا نداشتن آب شرب هستیم.

 

فرماندار رضوانشهر با اشاره به  اجرای پروژه محرومیت زدایی در حوزه آب شرب که از سوی قرارگاه امام حسن مجتی(ع) در استان گیلان انجام خواهد شد افزود: در فاز دوم این پروژه 11 روستای فاقد شبکه آبرسانی و هشت روستای دارای تنش آبی شهرستان در اولویت هستند.

 

وی با اشاره به بیشترین حجم تنش آبی در این شهرستان گفت: روستای بزرگ پونل با جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفرجمعیت و یک هزار و پانصد مشترک بیشترین مشکل تنش آبی را در این شهرستان دارد.

 

 

صفوی با اشاره به لزوم مدیریت مصرف آب شرب در گیلان و نیز شهرستان رضوانشهر بر خلاف تصور مبنی بر وجود منابع آب کافی عنوان کرد: آب تولیدی، تنها برای مصرف شرب مردم است و از مصرف آن در سایر بخش ها اعم از شستن خودرو و بخش کشاورزی باید خودداری گردد.

 

فرماندار رضوانشهر تصریح کرد: فرسودگی شبکه، نشت آب، آبیاری سنتی در بخش کشاورزی، مصارف خانگی بدون مدیریت، حفر چاه های غیرمجاز و هدر رفت آب های زیر زمینی از مهمترین دلایل چالش در این حوزه است.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان رضوانشهر بیان کرد: طول شبکه آب در این شهرستان ۶۷۷ کیلومتر است که از این میزان ۴۷۵ کیلومتر متعلق به روستاهای بخش مرکزی و پره سر می باشد که ۸ ایستگاه پمپاژ کار هدایت آب در طول این شبکه ها را برعهده دارند.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰ درصد از شبکه آب شرب روستاهای این شهرستان در دو بخش مرکزی و پره سر به دلیل عمر بالای ۳۰ سال مستهلک و فرسوده است.

کد خبر 1230867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha