بازرسی از ۲۶۴۶ داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارو در کردستان انجام شد

قصری گفت: امسال ۲ هزار و ۶۴۶ بازرسی از داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارو در استان کردستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، هومن قصری چهارشنبه(18آبان‌ماه) در دومین کارگروه پیشگیری و مبارزه با قاچاق محصولات سلامت محور در سنندج، اظهار کرد: دارو و محصولات سلامت محور خط قرمز معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی است و کوچکترین اغماضی در زمینه محموله‌های ضبطی آلوده، قاچاق و غیرقابل مصرف انجام نمی‌گیرد.

 

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به کمبود داروی آنتی‌بیوتیک کودکان در هفته‌های گذشته در کردستان و کشور افزود: دارو مورد نیاز در داروخانه‌های استان با ورود محموله‌های جدید توزیع شده و بیماران با نسخه تجویزی پزشک می‌توانند نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

 

 

وی اعلام کرد: کمبود دارو در بخش آنتی بیوتیک کودکان از مسایلی بود که با تدبیر دولت و واردات دارو در حال برطرف شدن است و عرضه این داروها در هفته‌های آینده به ثبات می‌رسد تا از ورود داروی قاچاق و بی‌کیفیت جلوگیری شود.

 


 

قصری با اشاره به اینکه در زمینه سرم هم کشور با کمبودهایی مواجه بود، عنوان کرد: ما کمترین مشکل را در استان داشتیم به صورتی که روزانه ۶۰ فقره بازدید از بیمارستان‌ها انجام می‌شد ولی حتی یک ساعت بدون سرم هم گزارش نشده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه حوزه سلامت مانند دیگر حوزه‌های قاچاق نیست چرا که مستقیما با جان و سلامت مردم سر و کار دارد، اضافه کرد: کوچکترین محصول می‌تواند سلامت کلی فرد را به مخاطره بیاندازد.

 

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، یادآور شد: باشگاه های ورزشی نباید محل فروش مکمل‌های بدن‌سازی باشند چرا که بیشتر این فرآورده‌ها قاچاق و سرطان‌زا است.

 

 

وی بر لزوم فرهنگسازی درباره استفاده نکردن از داروی قاچاق تاکید و اضافه کرد: بسیاری از داروها نیازمند رعایت زنجیره انتقال هستند که اگر این زنجیره نباشد (همانند زنجیره انتقال سرد برای آمپول نوروبیون) دارو تبدیل به محصولی سمی و مضر می شود.

کد خبر 1230874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha