کانون های مساجد و مدیریت شهری دغدغه های مشترکی دارند/ضرورت تعامل با همدیگر

قاسم زاده در نشست مشترک با جمعی از مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد گفت: این مراکز و مدیریت شهری دغدغه و ماموریت های مشترکی دارند که نیازمند هم افزایی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «علی قاسم زاده» در نشست مشترک با جمعی از مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد کلانشهر اصفهان به نقش مسجد در توسعه شهری اظهارداشت: این مراکز دینی پایگاه مهمی در توسعه فرهنگی، اجتماعات عمومی و توسعه شهری دارند.

 

شهردار اصفهان با اشاره به قدمت مساجد اصفهان افزود: مسجد سازی از دیرباز مورد توجه مردم بوده و ظرفیت های بزرگ در مساجد نصف جهان نهفته که هنر، معماری و ساخت و ساز با همدیگر تلفیق شده اند.

 

وی با اشاره به هم افزایی مردمی برای احداث مساجد، تصریح کرد: فعالیت های فرهنگی در این مراکز هم مثل مراحل احداث آن مردمی انجام می شود و نسل جدید نقش مهمی در بهره برداری از فعالیت ها و توسعه آن دارند.

قاسم زاده به ماموریتی که کانون های فرهنگی و هنری دارند، اذعان داشت: این مراکز و مدیریت شهری دغدغه و ماموریت های مشترکی دارند که نیازمند هم افزایی است تا به هدف مشترک در خدمت به جامعه و مردم برسیم.

 

وی با بیان اینکه مدیریت شهری برای سال آینده موضوع نوجوانان و نیازهای آنان را به صورت جدی در بودجه مورد توجه قرار می دهد، گفت: بخش زیادی از جمعیت و مخاطبان کانون های فرهنگی و هنری همین قشر هستند که تعاملات مشترک ما را در رسیدن نقطه مطلوب برای درک نیازها و رفع آسیب های مورد تهدید آنان کمک خواهد کرد.

 

حمایت از طرح های فرهنگی مساجد

 

شهردار اصفهان به حمایت از طرح های فرهنگی مساجد و تشکل های مردم نهاد اشاره کرد و اذعان داشت: به صورت مستمر این کار انجام و مدیران کانون های فرهنگی و هنری برنامه و طرح های خود را ارائه بدهند.

وی ادامه داد: حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری در توسعه شهری نقش داشته به همین خاطر مدیریت شهری در این حوزه همکاری می کند.

 

افزایش تعاملات بین کانون های مساجد و مدیریت شهری

 

مدیران مسئول کانون های فرهنگی و هنری مساجد هم در این نشست به دغدغه های خود پرداختند و علاوه بر ارائه گزارش از کانون های مساجد خواستار تعامل بیشتر مدیریت شهری با این نهاد شدند.

مدیران کانون های مساجد از شهردار اصفهان خواستند نشست های تعاملی بین آنان و دیگر مسئولان شهری تداوم داشته باشد.

کد خبر 1230888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha