آثاری فاخر از دفاع مقدس و زندگی شهدا توسط هنرمندان تولید شود

خلیلیان بر ضرورت انتقال پیام دفاع مقدس به نسل‌های جوان تأکید کرد و گفت: آثاری فاخر از دفاع مقدس و زندگی شهدا توسط هنرمندان تولید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، صادق خلیلیان امروز چهارشنبه (۱۸ آبان) در جلسه ستاد اجرایی کنگره ملی شهدای استان خوزستان، این استان را پایتخت دفاع مقدس دانست و اظهار کرد: کنگره ملی شهدا با حضور شخصیت‌های بین‌المللی، ملی و استانی برگزار می‌شود.

 

استاندار خوزستان با بیان اینکه سیره شهدا باید به عنوان چراغ راه مسئولان، نسل جوان و آیندگان قرار گیرد افزود: در این راستا باید آثاری فاخر از دفاع مقدس و زندگی شهدا توسط هنرمندان تولید شود.

 

وی بر ضرورت چاپ کتاب‌هایی مرتبط با دفاع مقدس تأکید کرد و ادامه داد: چاپ حدود ۲۰۰ جلد کتاب مرتبط با دفاع مقدس در نظر گرفته شده است.

 

خلیلیان با اشاره به اهداف مدنظر از برگزاری کنگره ملی شهدا عنوان کرد: برگزاری کنگره ملی شهدا سبب یادآوری دفاع مقدسی است که در طول ۲۰۰ سال گذشته سبب حفظ جمهوری اسلامی ایران شد و اجازه اشغال وجبی از خاک کشور به دشمن داده نشد.

 

وی با بیان اینکه همچنین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به وسیله دفاع مقدس تثبیت شد تصریح کرد: بنابراین یاد شهدا و بزرگداشت آنها کمک می‌کند که نقشه راه جمهوری اسلامی به خوبی تدوین شود.

 

استاندار خوزستان بر ضرورت انتقال پیام دفاع مقدس به نسل‌های جوان تأکید کرد و یاد آور شد: نسل جوان امروز ما در دوران دفاع مقدس حاضر نبود بنابراین باید با برگزاری این کنگره، دفاع مقدس را برای آنها تبیین کنیم.

 

سردار غلامرضا آزادی نیز ابراز کرد: امیدواریم با تلاش و همت مسئولان، مردم و خانواده‌های معظم، دومین کنگره ملی شهدای خوزستان در سال ۱۴۰۲، در شان این مردم بزرگوار برگزار شود.

 

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج کشور با اشاره به اینکه این کنگره با هدف امیدآفرینی و انتقال ارزش‌های دوران دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان برگزار می‌شود اذعان کرد: پیام شهدا امید به آینده، استقامت و پایداری و پیشرفت ایران اسلامی است.

 

سردار حسن شاهوارپور نیز خاطر نشان کرد: استان خوزستان متعلق به همه ملت ایران است و خوزستان میزبان زائران اربعین حسینی و کاروان‌های راهیان نور است.

 

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان اینکه با توکل برخدا و همت همه مسئولان و مردم با برگزاری کنگره شهدای خوزستان یک کار ماندگار انجام می‌شود گفت: ۲۴ کمیته مختلف برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این کنگره تشکیل شده و برنامه‌هایی در این زمینه تدوین و در دست انجام است.

 

در این مراسم پوستر کنگره ملی شهدا رونمایی شد.

 

کد خبر 1230907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha