تاخیر در احداث مسکن ملی موجب تحمیل هزینه‌های بیشتر به متقاضیان خواهد شد

زارعی کوشا گفت: هر قدر در کار اجرای طرح احداث مسکن ملی در کردستان، موجه و غیرموجه تاخیر ایجاد شود، موجب تحمیل هزینه‌های بیشتر به متقاضیان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا عصر چهارشنبه(۱۸ آبان ماه) در نهمین جلسه شورای مسکن کردستان اظهار کرد: بر خلاف ماه‌های اول که عملیات اجرای مسکن ملی و تامین زمین به کندی پیش می‌رفت اکنون روند کار مثبت و سرعت خوبی گرفته است و باید این رویه ادامه یابد.
 

 

 

استاندار کردستان با اشاره به اینکه راه و شهرسازی و دستگاه‌های مسئول سعی کنند تا پایان آذرماه تعداد واحدهای در دست اجرای مسکن ملی در استان به ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد برسد، افزود: باید این رقم تا اول دی ماه به بیش از ۱۸ هزار واحد برسد.

 


 

وی افزود: مسئولیت دستگاه‌ها تسریع در تصمیم گیری برای اجرای مسکن ملی است و هر قدر در کار اجرای این طرح، موجه و غیرموجه تاخیر ایجاد شود، موجب تحمیل هزینه‌های بیشتر به متقاضیان خواهد شد، پس نباید بخاطر کم کاری ما فشار به خانوارها بیاید.

 

 

زارعی کوشا بر لزوم دقت، سرعت و جدیت در اجرای طرح ملی مسکن تاکید کرد و گفت: مسئله اصلی استان بحث تامین زمین بود که در برخی شهرستان‌ها رفع شده و در بعضی نقاط دیگر هم راه و شهرسازی و معاونت عمرانی، بلافاصله باید مشکل را برطرف کنند.

 

 

وی اعلام کرد: طبق گزارش‌های دریافتی، تاکنون هشت هزار نفر در استان برای مسکن ملی پول واریز کرده‌اند و کار ساخت ۶ هزار واحد در دست اجرا است.

 

 

استاندار کردستان به مطرح شدن واگذاری زمین‌های مازاد دانشگاها در جلسه اشاره داشت و گفت: همه نسبت به توسعه آموزش عالی مسئولیت داریم و اکنون دانشگاه‌های کردستان و علوم پزشکی جزو دانشگاه‌های برتر کشور و حتی جهان هستند اما بخشی از زمین‌های این دانشگاه‌ها چندین سال است بدون استفاده مانده و روسای دانشگاه‌ها ضمن ارائه برنامه‌های خود برای توسعه دانشگاه، زمین‌های مازاد را با توافق در اختیار طرح مسکن ملی قرار دهند.

 

 

زارعی‌کوشا یادآور شد: در زمینه انبوه‌سازی یا ساخت واحدهای مسکن ملی توسط گروه‌های چند نفره، اصل بر این باشد که همه شرکت‌ها و سازندگان در آن مشارکت داشته باشند.

 

 

وی اذعان کرد: مشخص شدن سهم بانک‌های عامل برای پرداخت تسهیلات مسکن ملی، تامین منابع مالی بانک مسکن و حل و فصل تعاونی‌های مسکن مهر تا پایان سال جاری لازم است و باید به این مهم توجه شود.

کد خبر 1230930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha