رئیس قوه قضائیه وارد بیرجند شد

رئیس قوه قضاییه در صدر هیئت عالی قضایی صبح امروز پنج شنبه (۱۹ آبان) در فرودگاه شهید کاوه بیرجند با استقبال مسئولان ارشد استان وارد بیرجند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای صبح امروز پنج شنبه (۱۹ آبان) در صدر هیئت عالی قضایی وارد فرودگاه بیرجند شد و مورد استقبال استاندار خراسان جنوبی، رئیس کل دادگستری و جمعی از مسئولان ارشد استان قرار گرفت.

 

رئیس دستگاه قضا قرار است در سفر به بیرجند، ضمن دیدار با قضات و کارکنان دادگستری خراسان جنوبی، با صنعتگران، کارآفرینان و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان هم دیدار کند.

 

دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در شورای اداری و شورای فضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع مشکلات دستگاه قضایی از دیگر برنامه‌های رئیس قوه قضاییه در سفر به بیرجند است.

 

در این سفر ۱۹ نفر از مسئولان شورای عالی قوه قضاییه از جمله حجت الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، امین حسین رحیمی وزیر دادگستری، ناصر سراج معاون سیاسی رئیس قوه قضائیه، اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، غلامعلی محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور، حجت الاسلام احمدرضا پورخاقان شاهرضایی رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کل کشور، عباس مسجدی آرانی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور، ذبیح الله خداییان رئیس سازمان بازرسی کل کشور و جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور حضور دارند.

 

دیدارهای مردمی، برنامه معاون اول قوه قضاییه در بیرجند اعلام شده است. همچنین دادستان کل کشور به قاین سفر می‌کند و وزیر دادگستری به بازدید گمرک و تعزیرات حکومتی می‌رود. معاون سیاسی رئیس قوه قضاییه نیز راهی شهرستان بشرویه می‌شود.

 

دکتر جهانگیر هم طبق اعلام مسئولان، به شهرستان‌های مرزی زیرکوه و درمیان سفر می‌کند و رئیس سازمان زندان‌ها نیز راهی نهبندان خواهد شد. رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور هم ضمن بازدید از پادگان ۰۴ بیرجند، عازم شهرستان سربیشه خواهد شد.

 

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور هم به شهرستان فردوس، رئیس سازمان بازرسی کل کشور ضمن بازدید از فاضلاب شهر بیرجند، عازم شهرستان طبس و معاون دادستان کل کشور هم به دیار گل‌های نرگس «خوسف» می‌رود.

 

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از بدو تصدی ریاست دستگاه قضا در دهم تیرماه سال گذشته تاکنون به صورت رسمی و در صدر هیئت عالی قضایی به استان‌های ایلام، قزوین، خوزستان، گلستان، خراسان‌رضوی، سیستان‌وبلوچستان، قم و یزد سفر کرده است و سفر به خراسان جنوبی، نهمین سفر رسمی ریاست قوه قضاییه در دوره جدید محسوب می‌شود.

 

البته ریاست دستگاه قضا در دوره جدید علاوه بر سفرهای رسمی استانی که به همراه هیئت عالی قضایی انجام می‌شود، سفرهای استانی غیررسمی و بدون تشریفات را هم در برنامه کاری خود گنجانده‌ است؛ استان‌های البرز، اصفهان، هرمزگان و بوشهر استان‌هایی بودند که رئیس قوه قضاییه طی مدت اخیر بدون انجام تشریفات به آن مناطق سفر کرده است.

 

نقطه اشتراک تمام سفرهای استانی رئیس عدلیه در دوره جدید - اعم از سفرهای رسمی همراه با هیئت عالی قضایی و سفرهای غیررسمی و بدون تشریفات- انجام ملاقات‌ها و دیدارهای مستقیم و بلاواسطه با متن مردم در سراسر کشور و رفع مسائل و مشکلات حقوقی و قضایی آنها و همچنین اتخاذ رویکرد مسئله‌محور و تخصص‌گرایانه در قبال چالش‌ها و آسیب‌های موجود است که به نحوی از انحاء مرتبط با وظایف و مسئولیت‌های دستگاه قضا بویژه در حوزه صیانت از حقوق عامه می‌شوند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1230937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha