عدم آگاهی مردم نسبت به مسائل حقوقی

حجت الاسلام مرتضوی مقدم گفت: یکی از مهمترین مشکلات قضایی مردم در استان ها بخاطر ناآگاهی از قوانین و مسائل حقوقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام احمد مرتضوی مقدم امروز پنج شنبه (۱۹ آبان) در حاشیه ملاقات‌های مردمی هیات همراه رئیس قوه قضاییه به خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفرهای استانی مسئولان قضایی کشور برای بررسی میدانی مشکلات قضایی مردم در استان‌ها انجام می‌شود.

 

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه افزود: پرونده‌هایی که در استان قابلیت اجرایی دارد به رئیس کل دادگستری و خواسته‌های مربوط به سایر حوزه‌های قوه قضاییه به مراجع مربوط ارجاع می‌شود.

 

وی عدم آگاهی مردم نسبت به قوانین قضایی را یکی از مشکلات استان ها دانست و تصریح کرد: بعضی پرونده‌های قضایی مردم به دلیل عدم آشنایی و آگاهی آنان به مقررات قانونی و قضایی است اما وقتی توجیه می‌‎شوند که بر مسیر قانونی حرکت نکردند قانع می‌شوند.

 

حجت الاسلام مرتضوی مقدم با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما حل مشکلات مردم از طریق دیدار‌های چهره به چهره است، گفت: درخواست‌هایی که در سفرهای استانی جمع‌آوری می‌شوند به صورت ویژه بررسی خواهد شد.

 

همچنین امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری با برپایی نشست صمیمی از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات برخی از شهروندان قرار گرفت. در این نشست صمیمی تعدادی زیادی از مردم با حضور در سالن اجتماعات اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی به صورت انفرادی با رحیمی دیدار و گفت و گو کردند.

 

مشکلاتی در زمینه فروش آرد خارج از شبکه، کم بودن سهمیه آرد در برخی نانوایی ها، جریمه های وارد شده برای تشکیل برخی پرونده های افراد در ملاقات مردمی با وزیر دادگستری کشور مطرح شد که وی در این دیدار قول پیگیری و رفع مشکلات و همچنین رفع برخی جریمه ها در صورت پیگیری پرونده و اثبات بی گناهی را داد.

 

همچنین در جریان این سفر، ۱۹ نفر از مسئولان شورای عالی قوه قضاییه به تعدادی از شهرستان‌های استان خراسان جنوبی سفر کردند تا ضمن دیدار مستقیم و بدون واسطه با مردم، از نزدیک با مشکلات آنها آشنا شوند و برای برطرف کردن مسائل قضایی و سایر مشکلات آنها در حد مقدورات، اقدامات مقتضی را ترتیب دهند.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1230943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha