دولت از تعاونی‌های فراگیر ملی حمایت می‌کند

میرآبادی با تاکید بر حمایت دولت از تعاونی های فراگیر ملی، گفت: ازآنجاکه این تعاونی‌ها نقش مهمی در فقرزدایی دارد و ۷۰ درصد اعضای آن را مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تشکیل می دهند از سوی دولت مورد حمایت قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، «جعفر امیرآبادی»، (چهارشنبه ۱۸ آبان) در نشست با معاون اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری که در محل استانداری برگزار شد، اظهار داشت: یکی دیگر از تعاونی‌های پیشران و اولویت‌دار، تعاونی های توسعه عمران شهرستان است که نیم درصد از ساکنان آن شهرستان باید عضو تعاونی شوند اما این مهم تاکنون به خوبی محقق نشده است.

 

مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همچنین از احیای تعاونی‌های سهام عدالت خبر داد و گفت: تعاونی های سهام عدالت طی هشت سال گذشته در کشور به فراموشی سپرده شده بود اما با رویکرد دولت سیزدهم این تعاونی ها در حال احیاست و مجامع این شرکت ها به روز رسانی می شود.

 

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم در بخش تعاون تمام توان خود را برای احیا و فعال کردن تعاونی های راکد به کار گرفته است و در این رابطه فعال سازی تعاونی های پیشران در اولویت قرار دارد.

 

امیرآبادی افزود: در حالی که باید در سطح کشور تاکنون ۲۵۰ تعاونی در این بخش در کشور فعال شده باشد اما این مهم تاکنون محقق نشده و به طور مثال در استان چهارمحال و بختیاری تنها یک تعاونی راه اندازی شده است.

 

وی به ارزیابی سفر خود در بازدید از تعاونی های مشکل دار چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: تامین سرمایه در گردش و مشکلات قراردادی بین تعاونی ها و دستگاه های اجرایی از جمله این مشکلات به شمار می رود.

 

امیرآبادی اظهار داشت: در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۲۵درصد از صادرات شرکت های تعاونی به صورت غیرمستقیم انجام می گیرد که در تلاش هستیم این ظرفیت های بالقوه را به بالفعل تبدیل کنیم.

 

کد خبر 1230950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha