تعاونی‌های پیشران در چهارمحال و بختیاری حمایت ‌شود

منزوی با بیان اینکه افزایش کمی تعاونی‌ها هدف اصلی در استان نیست، افزود: باید بیش از توجه به کمیت تعاونی ‌ها به مباحث کیفی این بخش توجه و از تعاونی‌های پیشران حمایت شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، «محمدکاظم منزوی»، (چهارشنبه ۱۸ آبان) در دیدار با مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد، اظهار داشت: در مسیر اجرای سیاست‌های بخش تعاون ۲ راه پیشرو داریم یا اینکه افزایش کمی تعاونی ‌ها را ادامه دهیم همچنان با تعاونی‌های ضعیف روبرو باشیم و یا اینکه از تعاونی‌های پیشران حمایت شود و دیگر تعاونی ‌ها را زیرمجموعه آن قرار داد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: درحالی‌که برای تعاونی‌ها سهم ۲۵ درصدی در اقتصاد کشور در نظر گرفته شده است اما این مهم سال‌ها است که محقق نشده است از همین رو می‌طلبد تا برای رونق و توسعه بخش تعاون مصوبات و قوانین بیشتری وضع کرد.

 

وی تصریح کرد: حتی در قانون بودجه هم مشوق شاخصی برای بخش تعاون دیده نشده و امید می‌رود در بودجه ۱۴۰۱ که در حال تدوین است این موضوع به طور جدی در نظر گرفته شود.

 

منزوی با بیان اینکه عمر متوسط بسیاری از تعاونی ‌هایی که راه ‌اندازی می‌شود به بیشتر از ۲ سال نمی ‌رسد، اظهار داشت: این موضوع نگرانی‌ هایی ایجاد کرده است و ناامیدی مردم را به همراه دارد.

 

وی تعاونی ‌های حوزه فرش و صنایع‌ دستی را از مزیت ‌های این بخش در استان عنوان کرد و گفت: این در حالی است که تاکنون حمایت‌های خاصی از این تعاونی ‌ها انجام نشده و برنامه‌ای برای صادرات محصولات این تعاونی ‌ها نداشته‌ایم.

 

کد خبر 1230953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha