انتقاد یک مسئول از توقف پرداخت تسهیلات زراعت چوب

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مانه و سملقان گفت: تداوم اجرای طرح زراعت چوب نیازمند پرداخت تسهیلات است اما متاسفانه این حمایت‌ها از سال‌های اخیر متوقف شده است.

«علی اصغر قدیمی» با انتقاد از توقف پرداخت تسهیلات برای اجرای طرح زراعت چوب به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: زراعت چوب، اقدامی اقتصادی برای کشاورزان است و البته متقاضی زیادی در این باره در این شهرستان وجود دارد اما حمایت لازم برای توسعه این طرح و تداوم آن انجام نشده است.

 

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مانه و سملقان با تاکید بر اینکه زراعتکاران نیازمند دریافت تسهیلات برای زراعت چوب هستند، افزود: از سال ۹۱ تاکنون تسهیلات برای اجرای طرح زراعت چوب در استان پرداخت نشده و این در حالی است که متقاضی در این خصوص زیاد است.

 

قدیمی همچنین تامین نشدن نهال برای اجرای زراعت چوب را از دیگر مشکلات و دغدغه ها عنوان کرد و گفت: طی دو سال اخیر، نهال مورد نیاز زراعت چوب شهرستان مانه و سملقان تامین نشد.

 

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری مانه وسملقان تصریح کرد: طی دو سال گذشته افراد زیادی در شهرستان متقاضی دریافت نهال صنوبر برای اجرای طرح زراعت چوب شدند اما اعلام شد که نهال ها تامین نشده است.

 

وی با بیان اینکه نهال صنوبر سریع الرشد برای زراعت چوب کشت می شود، گفت: سال گذشته ۲۰ نفر برای اجرای طرح زراعت چوب در ۱۸ هکتار از عرصه ها متقاضی دریافت نهال صنوبر شدند اما این نهال ها تامین نشد.

 

قدیمی خاطرنشان کرد: در هر هکتار، ۸۰۰ اصله نهال صنوبر کشت می شود و این نهال ها طی هفت سال به بهره برداری می رسد و چوب آن قابل برداشت و عرضه به بازار است.

 

وی اظهارداشت: در سطح ۱۰ هکتار از عرصه های این شهرستان درخت پالونیا هم برای زراعت چوب کشت شد اما در سال های اخیر کشت این گونه در استان متوقف شده و از گونه صنوبر در این زمینه استفاده می شود. 

 

مدیر منابع طبیعی و آبخیزداری مانه و سملقان گفت: از سال ۸۴ تا کنون ۴۴ هزار اصله نهال صنوبر برای زراعت چوب در سطح ۵۵ هکتار از عرصه های این شهرستان کشت شده که بخشی از آن به مرحله بهره برداری رسیده است.

 

کد خبر 1230957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha