همکاری کانون های مساجد و کتابخانه های عمومی  افزایش مطالعه را رقم می زند

موسوی همکاری کانون های مساجد و کتابخانه های عمومی را در جهت افزایش سرانه مطالعه موثر ارزیابی کردو گفت: برگزاری لیگ کتابخوانی مشترک کانون های مساجد با مشارکت اداره کتابخانه های عمومی زمینه جذب بیشتر بچه های مسجد به کتاب و کتابخوانی را فراهم می کند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان؛«سید ابراهیم موسوی» در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان همکاری کانون های مساجد و کتابخانه های عمومی را در جهت افزایش سرانه مطالعه موثر ارزیابی کرد وگفت: برنامه ها را به ۲ صورت می توان برنامه ریزی کرد تا ضمن اجرای برنامه های ویژه هفته کتاب، در طول سال نیز بتوان برنامه های مشترکی را با همکاری کانون های مساجد اجرا کرد.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود افزود: اجرای برنامه در مساجد می تواند اهدافی نظیر اوقات فراغت بهینه، آشنایی با مسجد، آشنایی با کتاب و کتابخوانی را دنبال کند که با شناخت و انتخاب مخاطبان و برنامه ریزی درست برنامه ها نیز موثر واقع شود.

 

وی با اشاره به فعالیت ۱۷ کتابخانه عمومی درشهرستان شاهرود اظهارداشت:سه کتابخانه به صورت خیرساز ساخته شده است.

 

موسوی درخصوص ضرورت آشنایی کودکان ونوجوانان با کتاب،بیان کرد: در از قسمت های مهم  کتابخانه های عمومی بخش کودک است که در همه کتابخانه ها این بخش جهت حضور کودکان با فضاسازی مناسب راه اندازی شده است.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به برگزاری به آغاز پنجمین دوره لیگ کتابخوانی همزمان با هفته کتاب در شاهرود،اظهار کرد: در این دوره ۱۵۰ دانش آموز در قالب گروه های سه تا چهار نفره با حضور خانواده های دانش آموزان شرکت  خواهند داشت که جوایز نقدی به نفرات برتر و جوائز غیر نقدی به همه شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

 

وی با اشاره به ظرفیت خوب کتابخانه های کانون های فرهنگی هنری مساجد ،گفت: یکی از کارهای ما با همکاری کانون های مساجد لیگ های کتابخوانی است که با حضور گروه های کتابخوانی در حال انجام است و برگزاری لیگ کتابخوانی مشترک کانون های مساجد با مشارکت اداره کتابخانه های عمومی می تواند زمینه جذب بیشتر بچه های مسجد به حوزه کتاب و کتابخوانی را فراهم کند.

 

موسوی با تأکید براینکه اعضای کانون های فرهنگی مساجد فعالیت های فرهنگی را به صورت خودجوش پیگیری می کنند، ادامه داد: همکاری و همراهی می تواند فضای مطلوب فرهنگی در مسجد و جامعه را فراهم کند.

 

رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شاهرود با بیان اینکه  بحث کتاب و کتابخوانی همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است افزود: در همین راستا باید خانواده ها را به سمت کتابخوانی سوق داده شوند تا فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه بیشتر ترویج داده شود.

کد خبر 1230966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha