لزوم مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد در امر مقابله با  معظل قاچاق

شعبانی با تأکید بر لزوم مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و سایر فعالان مدنی در امر مقابله با قاچاق خواستار همکاری رسانه ها در این امر مهم شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدحسن شعبانی امروز پنجشنبه (۱۹ آبان) در کارگروه ساماندهی کوره های زغالی شهرستان جهرم و مبارزه با قاچاق چوب گفت: در راستای مبارزه با قاچاق چوب جنگلی، گشت های شبانه روزی به صورت مستمر در شهرستان فعال است و نظارت‌ها بر قاچاق چوب افزایش یافته و خودرو‌های حامل و انبار‌های چوب توقیف می شوند.

 

فرماندار ویژه جهرم افزود: باتوجه به اهمیت مقابله با قطع درختان با متخلفان در این حوزه به طور جدی برخورد شده و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

 

وی تاکید کرد: از دستگاه های ذیربط درخواست می کنیم این موضوع را به طور جدی پیگیری و دنبال کنند.

 

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم با تأکید بر لزوم مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد و سایر فعالان مدنی در امر مقابله با قاچاق، گفت: یکی از روش های مقابله با قاچاق چوب از طریق جلب مشارکت سمن‌ها و همیاران طبیعت است که باید از ظرفیت آنان استفاده شود.

 

شعبانی در پایان با بیان اینکه لازم است بطور جدی در حوزه مبارزه با قاچاق فرهنگ‌سازی شود، ادامه داد: درخواست داریم که رسانه ها و فعالان محیط زیست در راستای تبیین اهمیت این امر و فرهنگ‌سازی اقدام خودجوش انجام دهند.

 

کد خبر 1231003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha