ساری و میاندورود می توانند دروازه اقتصادی ایران به منطقه خزر باشند

بابایی کارنامی با بیان اینکه معتقدیم استان مازندران می تواند با استفاده از ظرفیت های اوراسیا و کشورهای های حاشیه دریای خزر، هزینه اداره بیش از ۱۰استان کشور را فراهم کند، گفت: همچنین ساری و میاندورود می توانند دروازه اقتصادی ایران به منطقه خزر باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌ علی بابایی کارنامی، امروز(۱۹آبان)‌در اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان های ساری و میاندورود که در سالن همایش اتاق بازرگانی استان در حال برگزاری است،‌با اشاره به اینکه ساری می تواند منشا رشد اقتصادی ۸درصدباشد، اظهار کرد: باید با ایجاد فرصت های سرمایه گذاری در ساری و میاندورود،‌اقتصاد ملی مردمی شود.

 

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رشد اقتصادی نیازمند علم،‌فرهیختگی، حمایت های همه جانبه است که باید حکمرانان فراهم کنند، افزود: حکمرانان باید به گونه ای حرکت کنند که اقتصاد به مردم واگذار شود.

 

وی با بیان اینکه واگذاری اقتصاد به مردم تاکنون به معنای واقعی محقق نشده، گفت: فضای کسب و کار واقعی در ساری و میاندورود مهیا است باید سرمایه گذار حمایت شود تا برای سرمایه گذاری ورود کند.

 

بابایی کارنامی به تصویب تسهیل کسب و کار در مجلس یازدهم اشاره کرد و افزود: امروز دستگاه دولتی اجازه ندارد در مقابل سرمایه گذاری بخش خصوصی ایستادگی کند.

 

وی با بیان اینکه معتقدیم استان مازندران می تواند با استفاده از ظرفیت های اوراسیا و کشورهای های حاشیه دریای خزر، هزینه اداره بیش از ۱۰استان کشور را فراهم کند، گفت: ایران ناامنی اقتصادی ندارد و با سرعت به سمت تحقق رشد اقتصادی ۸درصد درحال حرکت هستیم.

 

بابایی کارنامی با بیان اینکه بیش از ۷۰درصد صنایع سلولزی در استان تولید می شود، افزود: تشکل های صنفی در حوزه صنایع سلولزی و mdf باید از سرمایه گذاران در این بخش حمایت های ویژه داشته باشند.

 

وی به فرصت سرمایه گذاری در چشمه سورت و دریا اشاره کرد و ادامه داد: فرودگاه ها و بنادر استان ظرفیت هایی مهمی برای حضور سرمایه گذار در این خطه از شمال کشور  به شمار می روند.

 

بابایی کارنامی بابیان اینکه در بخش سرمایه گذاری خارجی باید ورود کنیم، گفت: بهانه ای برای کار نکردن در استان وجود ندارد. باید با جذب سرمایه گذار شاهد بالاترین رشد اقتصادی در استان باشیم. و بیکار نداشته باشیم.

 

وی از زمین، سرمایه و تکنولوژی بعنوان پیش نیاز برای توسعه اقتصادی یاد کرد و افزود: در گذشته از ظرفیت ارز ۴۲۰۰تومانی به دلیل وادادگی سیاسی در استان به درستی به نفع مردم بهره گرفته نشد.

کد خبر 1231009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha