همت بانوی لرستانی در ایجاد اشتغال/ حمایت از مشاغل خرد بستر رونق تولید است

بانوی لرستانی با تکیه برتوانمندی های بومی در راستای ایجاد اشتغال و تولید می کوشد.

خبرگزاری شبستان_ خرم آباد؛

 

تولید و کار آفرینی  همواره با مشکلات اقتصادی همره بوده است، کار آفرینان ایده های خود را در سایه مشکلات اقتصادی و تلاش برای جذب حمایت های دولتی و مردمی چکش کاری می کنند و از دل مشکلات به طعم شیرین تولید، سودآوری و کار آفرینی می رسند.

 

پرورش قارچ از حرفه هایی است که به رغم مشکلات کاری برای تهیه کارگاه های پرورش قارچ، طعم شیرین سودآوری را به همراه دارد و در عرصه اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی می تواند بسیار موثر باشد.

 

«معصومه قادری» کارآفرین لرستانی  دانش آموخته رشته دانشگاهی زمین شناسی است، که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه بسیار به دنبال کار اداری می رود و بعد از نا امید شدن در این مسیر به دنبال ایجاد اشتغال می رود.

 

این کارآفرین لرستانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، خاطرنشان کرد: برای ایجاد اشتغال بسیار فکر کردم، باید فعالیتی مناسب با توانمندی های خودم ایجاد می کردم، بین شغل پرورش قارچ و پرورش زنبور بسیار فکر کردم و بر اساس توانایی محدود مالی و همچنین مشقت های زنبورداری و جابجایی کندوها در طبیعت، به فکر تولید و پرورش قارچ افتادم.

 

قادری ادامه داد: بعد از تحمل مشقت ها با حمایت خانواده،  کارم را از یک فضای 30 متری که مربوط زیر زمینی در محله سکونت ما بود، شروع کردم.

 

وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول قصدم از راه اندازی این کارگاه کوچک سنجش تحمل و توان خودم و آشنایی بیشتربا حرفه  بود و البته در روزهای اول شروع کار به این حرفه علاقمند شدم.

 

این کارآفرین لرستانی ادامه داد: در همان هفته های نخست موفق شدم بر شیوه درست کار کردن، مسلط شدم و با بررسی ایرادهای کار و راه های رشد این حرفه آشنا شوم.

 

وی افزود: به خاطر سرمایه کم، برای توسعه کار به دنبال دریافت تسهیلات رفتم و در این راه هم موفق نشدم به رغم داشتن مجوز کاری در دست موفق به دریافت تسهیلات بانکی نشدم.

 

قادری اذعان داشت: کار را درفضای کوچکی ادامه دادم، اما بعد از آزمون و خطا که کار دستم آمد و با حمایت خانواده در مرحله جدید کار خود را با اجاره  یک انبار بزرگترانتقال دادم.

این بانوی کار آفرین با بیان اینکه به حمد الله به رغم مشقات کار، درآمد خوبی دارد، افزود: هم اکنون با همکاری خانواده و چند نفر از اهالی محل کار کارگاه به خوبی انجام می شود.

 

وی افزود: در صورتی که موفق به جذب حمایت تسهیلاتی شوم با توجه به دریافت مجوز تولید قارچ بلنچ می توانم در عرصه کنسرو سازی  هم فعالیت کنیم.

 

قادری خاطرنشان کرد: با راه اندازی این بخش از کارگاه حدود 18 نفر دیگر می توانند در کارگاه مشغول به کار شوند.

 

وی با بیان اینکه قارچ تولیدی کارگاهدارای کیفیت مطلوب است، افزود: به دنبال راه اندازی بخش بسته بندی و گرفتن لیبل و و برند برای صادرات هم هستیم.

 

این کار آفرین لرستانی به اشاره به میزان تولید مناسب در قارچ و درآمدزایی این حرفه، بیان کرد: دراین کارگاه اگر هر سه سالن به کار گرفته شوند در سال حدود 3 الی4 تن تولید داریم .

 

قادری با بیان اینکه به دنبال جذب حمایت های سرمایه گذاری هستیم، ادامه داد: هدف از جذب سرمایه این است که با 100 درصد سرمایه مشغول کار شوم.

کد خبر 1231019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha