وضعیت نامناسب سرانه فضاهای آموزشی دراستان کرمان/ اختصاص ۶۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری برای پروژه های نیمه تمام

رضایی با اشاره به وضعیت نامناسب استان کرمان به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی و ورزشی گفت: از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ رضا رضایی، پنجشنبه(۱۹ آبان) در نشست خبری از دور کامل بازدید از مدارس سرارس استان به منظور رصد وضعیت مدارس خبر داد و افزود: سامان دهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش هم اوایل مرداد ماه به پایان رسید.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان درباره فرآیند نقل و انتقالات نیروهای آموزش و پرورش هم گفت: بیش از ۶ هزار نفر در این فرآیند شرکت کردند که حدود سه هزار نفر جابجا شدند؛ ۴۸۱ نفر از استان های دیگر متقاضی ورود به استان بودند که با انتقال ۲۸۶ نفر آنان موافقت شد.

 

 

وی با بیان اینکه ۶۲۴ نفر نیز متقاضی خروج از استان بودند که با انتقال ۴۰۹ نفر موافقت شد؛ اظهار کرد: فرآیند نقل و انتقالات به گونه ای انجام شد که بر مبنای امتیاز نیروها باشد و اگر کسی اعتراضی داشته به آن نیز رسیدگی شده و تا جایی توانستیم این فرآیند را تسهیل کردیم تا نیروها در محل زندگی خود تدریس کنند.

 

 

رضایی با اشاره به اینکه معلمینی که از طرق مختلف وارد آموزش و پرورش شدند، همه ساماندهی شده و «بومی گزینی» اصلی ترین وظیفه ما در آموزش و پرورش است؛ تصریح کرد: در سطح استان مشکل حاد نیروی انسانی نداریم بلکه کمبودها را با نیروی حق التدریس جبران کردیم.

 

 

وی در خصوص بکارگیری برخی از بازنشستگان در آموزش و پرورش توضیح داد: تعداد نیروهایی که از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب می شود، ظرفیت کل بازنشستگان را پوشش نمی دهد اما ما به تعداد بازنشسته ها از طریق دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ (آزمون سازمان سنجش) برای سال های آینده نیرو جذب می کنیم و این نیروها باید یکسال در دانشگاه فرهنگیان آموزش های لازم را دیده و سال بعد جذب می شوند.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تأکید کرد: اقدامات انجام شده را باید به صورت شفاف به مردم بگوییم؛ متأسفانه در سنوات اخیر تعدادی نیرو جذب آموزش و پرورش شدند که مبنای آن آزمون نبوده اما در دوره ما قطعاً این اتفاق نمی افتد.

 

 

وی درباره بازماندگان از تحصیل و دانش آموزان ترک تحصیل کرده توضیح داد: به دلیل آموزش مجازی در سه سال کرونا، متأسفانه آمار دقیقی از افراد ترک تحصیل و بازمانده از تحصیل وجود ندارد اما در همه شهرستان ها و مناطق با ثبت احوال هماهنگی شده و کار بزرگی توسط آموزش ابتدایی و سواد آموزی انجام و تعداد بسیار زیادی از این افراد شناسایی شدند و به مدارس آمدند.

 

 

رضایی به کمبود فضای آموزشی در استان اشاره و تصریح کرد: متأسفانه استان کرمان از این نظر در کشور در رده های آخر جدول قرار دارد و سرانه فضای آموزشی شهر کرمان از متوسط استانی هم پایین تر است و دلیل آن افزایش جمعیت دانش آموزی، مهاجرت و اتباع بیگانه است که امسال بیش از ۱۰ هزار نفر دانش آموز به جمعیت اتباع اضافه شد که اغلب در شهر کرمان و حاشیه آن است.

 

 

وی ادامه داد: ۱۶۷ مدرسه نیمه تمام در سراسر استان وجود دارد و ۱۲ پروژه برای شهر کرمان تعریف شده که اگر این پروژه ها به بهره برداری برسد مشکل فضای آموزشی کرمان تا حدی رفع می شود و مدرسه ۴۰ کلاسه سپهبد سلیمانی در شهرک شهرداری، مدرسه سردار شهید پورجعفری در شهرک مطهری از پروژه های محرومیت زدایی است.

 

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از دو هنرستان در حال ساخت شهید مغفوری و مهندس افتخاری و چند پروژه توسط عطا احمدی از خیرین استان خبر داد و تصریح کرد: بیشترین مشکل کمبود سرانه فضای آموزشی در مقطع ابتدایی است ضمن اینکه بسیاری از مدارس بعد از انقلاب ساخته شدند که الان فرسوده هستند.

 

 


وی گفت: از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری ۶۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شده که قرار است طی سه سال پرداخت شود؛ برای سال جاری۱۳۰ میلیارد ابلاغ شده اما هنوز تخصیص داده نشده است.

 

 

رضایی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی آموزش و پرورش استان کرمان هم در میان دیگر استان های کشور مناسب نیست؛ از افزایش این فضاها خبر داد و افزود: در مرحله اول هشت میلیارد تومان و پس از آن ۲۰ میلیارد تومان اختصاص داده شد که ۳۲ زمین چمن مصنوعی در ۳۲ نقطه استان و ۱۲ سوله ورزشی برای مدارس دخترانه ساخته می شود.

 

 

وی درباره سهم آموزش و پرورش استان کرمان از صنعت گفت: درخواست داریم صنعت، آموزش و پرورش را هم بببیند زیرا هلدینگ های بزرگی در استان وجود دارد.

 

کد خبر 1231037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha