۱۸ صدم درصد اعتبارات کل کشور مربوط به سازمان محیط زیست است

سلاجقه با بیان اینکه این سازمان یک نهاد مولد بوده و درصدد تقویت رویکرد اقتصادی خود به منظور ایجاد درآمد پایدار است، گفت: ۱۸ صدم درصد اعتبارات کل کشور مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، «علی سلاجقه» امروز(۱۹ آبان) در دومین روز از نشست آموزشی مدیران کل ستادی و استانی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه این سازمان یک نهاد مولد بوده و درصدد تقویت رویکرد اقتصادی خود به منظور ایجاد درآمد پایدار است، افزود: ۱۸ صدم درصد اعتبارات کل کشور مربوط به سازمان حفاظت محیط زیست است که درصدد هستیم با نظر ویژه دولت آن را در سال ۱۴۰۲ به نیم درصد برسانیم.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد:سازمان حفاظت محیط زیست در ذات خود یک نهاد تولیدی است و باید مدیران استانها برای تولیدات بازاری و غیر بازاری خود ارزش‌گذاری اقتصادی داشته باشند و از آن در نشستهای شورای اداری استانها دفاع کنند.

 

وی ادامه داد:دولت با تمام خلوص خود پای کار آمده و با فکر برنامه ریزی می کند و در همین شرایط نیز بسیاری از کشورها دست نیاز به سوی ایران دراز کرده اند و نشست و برخاستهایی در مسائل اقتصادی با کشورمان دارند چرا که ایرانی با آن ریشه عمیق تاریخی و پیشینه مذهبی خود در شرایطی قرار داد که دیگر دشمن هم پی برده است فکر و اندیشه انسان ساز ایران مهار نشدنی است.

 

سلاجقه با اشاره به پیشرفتهای دولت سیزدهم در یک سال اخیر گفت: منطقه مکران با تمام ظرفیت خود در تلاش برای پیشرفت است، ۲۰ شهرک پایین دستی وارد عرصه صنعت پتروشیمی شده اند و این در حالی است که طی سال های گذشته در بسیاری از بخشهای زیرساختی از جمله پتروپالایشگاه ها هیچ کاری انجام نشده بود.

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: رییس جمهور در شورای سلامت که هفته قبل برگزار شد، جمله همیشگی و اصولی خویش را دوباره تکرار کرد که "توسعه فرع بر محیط زیست است"، محیط زیست یکی از ارکان سلامت کشور به شمار می رود لذا برای حال ناخوش محیط زیست کشور باید راهکارهای جدی اتخاذ کرد و حفظ محیط زیست به یک مساله درجه یک برای جامعه تبدیل شود.

 

وی اضافه کرد:استخوان لای زخمهای فراوانی در محیط زیست کشور وجود داشته است که باید ساماندهی شود و گره های ذهنی جامعه در این زمینه ها هم باز و در این راستا کارگروه های ارزیابی بیشتری باید در این سازمان تشکیل شود.

 

سلاجقه گفت:در این راستا این سازمان با وزاری جهاد کشاورزی، نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی کشور در حال برگزاری جلسات مشترک است تا وفق قانون و مقررات به صورت جهادی و میدانی وارد شوند و تعهدات دستگاه ها در قبال محیط زیست را به نحو مطلوب انجام دهند.

کد خبر 1231045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha