رونق سرمایه گذاری در مازندران نیازمند گفتمان واحد است

حسینی پور با بیان اینکه رونق بخشی به روند سرمایه گذاری در استان مازندران نیازمند گفتمان واحد است،گفت: اگر مدیری در سطوح میانی و بالادستی بخواهد در مسیر توسعه استان خللی ایجاد کند با آن تفکر برخورد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران،‌ سید محمود حسینی پور، امروز(۱۹آبان)‌در اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان های ساری و میاندورود که در سالن همایش اتاق بازرگانی استان در حال برگزاری است،‌ با بیان اینکه تلاش داریم در قالب این همایش فرصت های سرمایه گذاری به درستی برای بخش خصوصی تبیین و  زمینه جذب سرمایه گذار در ساری و میاندورود فراهم شود،‌اظهار کرد: مجموعه هفت همایش سرمایه گذاری اقتصادی در استان برگزار خواهد شد.

 

 

استاندار مازندران افزود: بهمن ماه سال جاری همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در استان مازندران در این خطه از شمال کشور برگزار خواهد شد.

 

 

وی با بیان اینکه نیازمند تعیین گفتمان مشترک در حوزه جذب سرمایه گذار برای توسعه اقتصادی استان هستیم،‌ادامه داد: باید در قالب این گفتمان مشترک، ظرفیت خدادادی و طبیعی استان با مردم برخوردار از تمدن بالا در عرصه ملی و بین اللملی معرفی شود.

 

 

حسینی پور با اشاره به پیشینه ایجاد تمدن در ۱۲قرن پیش در روستای صالحان بخش کجور نوشهر، گفت: این اوضاع اقتصادی استان مازندران زیبنده مردمانی با این پیشینه تمدنی نیست.

 

 

وی  گفت: مازندران با تقدیم ۱۰هزار و۴۰۰شهید نقش مهمی را در تاریخ دفاع مقدس ایران اسلامی به ثبت رساند.

 

 

استاندار مازندران به افتخارآفرینی های مازندرانی ها در عرصه های بین المللی ورزشی اشاره و بیان کرد: باید به پاس آنچه که در گذشته میراث مازندران شد افتخار کنیم و باید هویت این مازندران را در فضای عمومی کشور و حوزه بین الملل معرفی کنیم.

 

 

حسینی پور با بیان اینکه امروز گذشتگان ما از ما سوال می گیرند ماجغرافیای مازندران را تحویل شما داده ایم و شما با این استان چه کرده اید،‌ادامه داد: مازندران در حوزه های متخلف نیازمند تحول است.

 

 

وی با بیان اینکه رهبری فرمودند استانی که دریا و جنگل دارد معنی ندارد که بیکار داشته باشد، گفت: جوانان مازندران در رشته های مختلف علمی از مهمترین دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند اما بیکار هستند که زیبنده نیست.

 

 

حسینی پور با بیان اینکه دولتی ها به تنهایی نمی توانند همه ظرفیت ها را برای ایجاد اشتغال و توسعه استان پای کار بیاورند، افزود: قطار توسعه استان در حال حرکت است. اما نیازمند این هستیم تا با فکر همه نخبگان مازندران به حرکت این قطار سرعت ببخشیم.

 

 

وی با بیان اینکه بیش از ۱۴نفر از سفرای کشورهای مختلف را در مازندران داشتیم برای مذاکرات توسعه استان، ادامه داد: مازندران با بیش از پنج کشور مهم همانند روسیه هم مرز هستیم و تلاش داریم به صادرات با این کشورها دست یابیم.

 

 

حسینی پور با بیان اینکه تلاش داریم کشاورزان و باغداران استان بازار محصولات خود را در خارج از مرزهای این جغرافیا پیدا کنند، گفت: مازندران بهترین اطلس گردشگری را دارد باید از این ظرفیت برای توسعه استان و اشتغالزایی بهره گرفته شود.

 

 

وی با بیان اینکه در حوزه های مختلف نیازمند حرکت جهشی و روحیه جهادی هستیم، گفت: متاسفانه نتوانستیم در استان مازندران صنایع مادر داشته باشیم. ۹۸درصد نیازمندی های استان با مالیات درحال مرتفع شدن است که زیبنده استان نیست.

 

 

حسینی پور با بیان اینکه احیای ظرفیت های نهفته در مازندران سیاست دولت سیزدهم است، افزود: معادن استان باید در خدمت به معیشت مردم فعال شوند.

 

 

وی به اطلس جغرافیای گردشگری استان مازندران اشاره و بیان کرد: هیچ منطقه ای از دنیا با فاصله محدودی از دریا، جلگه، جنگل  را کنار هم ندارد.باید پای سرمایه گذار خارجی در حوزه گردشگری پاز شود.

 

 

حسینی پور با بیان اینکه صنعت گردشگری استان مازندران کمتر از ۵درصد ۴۷۰کیلومتر ساحل در مازندران داریم که هنوز کشتی دریایی نداریم، افزود: باظرفیت حدود ۱۰۰نفر مسافر اولین کشتی دریایی در بندر نوشهر به بهره برداری خواهد رسید.

 

 

وی از خریداری کشتی کروز برای استان خبر داد و گفت: ۸۰درصد تسهیلات برای خرید کشتی های دریایی اعطا می شود.

 

 

حسینی پور با تاکید براینکه بعضی ها آنچنان خود را به خواب زدند که با جدی ترین شوک هم بیدار نخواهد شد، افزود: قطار توسعه و حرکت اقتصادی مازندران به حرکت درآمده و مدیران میانی و بالادستی نمی توانند به هر دلیلی این قطار را همراهی کنند کنار رود .

 

 

وی با بیان اینکه دولت، مجلس و قوه قضائیه به دنبال توسعه استان هستند، گفت: مدیری اجازه ندارد روی نظر دولت تاثیر منفی بگذارد.مدیری اجازه ندارد جلوی اجرای مصوبات ستاد تسهیل را بگیرد.

 

 

حسینی پور با بیان اینکه اگر کسی بخواهد در مسیر توسعه استان خللی ایجاد کند با آن تفکر برخورد خواهد شد،‌افزود: متاسفانه مقام اول آمار طلاق کشور را مازندران دارد که زینده نیست.

 

 

وی با بیان اینکه ۱۰سال رشد جمعیت در استان متوقف است،‌ گفت: کاهش جمعیت تهدید برای توسعه استان است.

 

 

حسینی پور با بیان اینکه دو جریان مفسدین که برای سهم خواهی خود و باند شان جلوی توسعه استان ایستاده اند، افزود: اجازه نمی دهیم مفسدین با باند فاسد خود جلوی توسعه اقتصادی استان را بگیرند.

 

 

وی با بیان اینکه عده ای هم فکر می کنند توسعه یعنی ولنگاری و بی بندباری و جلوی توسعه استان را می گیرند،گفت: اگر کمک کنیم سرمایه مردم استان اضافه شود و به دنبال آن تورم و بیکاری کنترل شود قطعا در ادامه مسیر ارزش های اسلام احیا می شود.‌

 

 

حسینی پور با بیان اینکه مسئولین امنیتی باید با ریشه های فساد در استان برخورد کنند، افزود: باید روند سرمایه گذاری در استان تسهیل شود. باید صدور مجوز بدون تاخیر انجام شود.

 

 

کد خبر 1231046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha