مسجد امام حسین علیه السلام الگویی برای جذب اقشار مختلف

مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر یکی از مساجد فعال مرکز استان و کانون فرهنگی هنری والفجر این مسجد جزو کانون های شاخص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر یکی از مساجد فعال مرکز استان و کانون فرهنگی هنری والفجر این مسجد جزو کانون های شاخص است.

 

 

فعالیت های زیادی در این مسجد با محوریت امام جماعت فعال آن انجام می شود که منجر به جذب قابل توجهی از افراد به مسجد شده است.

 

 

حجت الاسلام مهدی دسترنج، امام جماعت مسجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان گفت: برنامه های مسجد در اوقات نماز شامل سه بخش است؛ صبح، ظهر و شب؛ صبح ها پس از اقامه نمازجماعت صبح، مناجات و نیایش صبحگاهی است و یک دعا خوانده می شود که از شنبه تا جمعه به ترتیب دعاهای صباح، عشرات، مشلول، یستشیر، مجیر، جوشن صغیر و ندبه خوانده می شود.

 

 

وی با اشاره به اینکه ظهرها هم پس از اقامه نماز عصر، در حد پنج دقیقه بیان احکام و یا روایت و اخلاق است؛ افزود: برنامه های شب که پس از اقامه نمازعشاء آغاز می شود از شنبه تا جمعه متنوع است کهشنبه های هر هفته سلسله مباحث تفسیر گفته می شود، یکشنبه ها زیارت عاشورا، دوشنبه ها شرح نهج البلاغه، سه شنبه دعای توسل، چهارشنبه ها سلسله مباحث شرح دعای هفتم صحیفه سجادیه، پنجشنبه ها دعای کمیل و جمعه ها زیارت آل یاسین است.

 

 

 

حجت الاسلام دسترنج جزءخوانی قرآن کریم پنجشنبه هر هفته یکساعت قبل اذان مغرب را از دیگر برنامه ها عنوان و بیان کرد: هر روز نیز نیم ساعت بعد از نماز ظهر و عصر و نیم ساعت قبل از نماز مغرب و عشاء جهت پاسخگویی به سؤالات و مشاوره و شنیدن پیشنهادات و انتقادات مردم در مسجد حضور دارم.

 

 

وی با اشاره به اینکه برنامه هایی برای نوجوانان پسر در روزهای فرد در نظر گرفتیم که شامل برنامه های قرآنی، ورزشی، کوهنوردی، حضور در گلزار شهدا و... است؛ اظهار کرد: در بخش بانوان نیز برنامه ها با توجه به نیازهای احصاء شده توسط خود آنان انجام می شود.

 

 

 

تنوع در فعالیت های مسجد امام حسین علیه السلام خیابان والفجر کرمان یکی از نکات قابل توجه است از جمله اینکه کانون فرهنگی هنری والفجر دوره سه ماهه آموزش خط تحریری را از اول آذرماه جاری برگزار می کند و شهریه دریافتی را به کسانیکه این دوره را با موفقیت به آخر برسانند برمی گرداند.

کد خبر 1231055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha