منشور حقوق شهروندی برگرفته از آموزه های دینی است

کوگانی فر با اشاره به شاخص های حفظ حقوق شهروندی این شاخص ها را برگرفته از آموزه های اسلامی دانست و گفت: صیانت از حقوق شهروندی مهم ترین تکلیف عمومی است.

«علی کوگانی فر»،  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، با اشاره به اهمیت صیانت از امنیت عمومی و حقوق شهروندی، اظهار داشت:  فرهنگ سازی مهم ترین زیر ساخت برای صیانت از حقوق شهروندی است.

 

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت مسئولان جهت اجرای این منشور، خاطرنشان کرد: اجرای کامل منشور حقوق شهروندی بستر تقویت فرهنگ عمومی، صیانت از حقوق شهروندی و بهتر شدن زندگی مردم است.

 

این کارشناس مسائل اجتماعی با بیان  اینکه منشور حقوق شهروندی برگرفته از آموزه های دینی و اسلامی است، افزود: اجرای این منشور و تحقق اهداف و آرمان های آن بستر رشد و ترقی کشور در زمینه های مختلف است.

 

کوگانی  بیان کرد: حقوق شهروندي جدا از قانون نيست و برگرفته از قانون اساسي ما مي باشد، به گونه اي كه از همان مقدمه قانون اساسي بازيابي هويت اصلي و حقوقي انساني را از اهداف برجسته و اساسي نظام اسلامي برشمرده است.

 

وی ادامه داد: تحقق اهداف منشور حقوق شهروندی و عمل به شاخص های آن، نیازمند مشارکت و همکاری عموم مردم، مسئولان، نخبگان و اصحاب رسانه است.

 

کوگانی بیان کرد: مولفه هاي حقوق شهروندي ازحقوق اساسي و پايه هر يك از شهروندان است و آگاه شدن مردم از آنها از موضوعات مهمي است كه بايد به تبع اين منشور انفاق بيفتد.

 

وي بر نقش رسانه ها در زمينه سازي توسعه فرهنگي تاكيد كرد و ادامه داد: رسانه ها در احياء حقوق شهروندي و ترويج آن در جامعه نقشي اساسي را ايفا مي كنند و اين مجموعه فرهنگي مهم مي تواند در آگاه سازي جامعه نقش بي بديلي را داشته باشد.

 

کوگانی خاطرنشان كرد: اين آگاه سازي نه تنها بر عهده رسانه هاست بلكه دستگاه هاي متولي هم بايد در اين زمينه نهايت تلاش خود را انجام دهند.

 

این کارشناس اظهار كرد: همه بايد به اين نكته توجه كنيم كه حقوق شهروندي نقشي دو لبه را ايفا مي كند، اگر اين حقوق مطابق ميل مردم باشند از آن حمايت و اگر برخلاف نظر مردم باشد با آن مخالفت مي كنند.

 

کد خبر 1231067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha