اختصاص ۲۹ میلیارد تومان اعتبار برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در ایلام

بهرام نیا با بیان اینکه ۲۹ میلیارد تومان برای توسعه فرهنگ و ایثار و شهادت اعتبار گذاشته شده است، گفت: از ظرفیت موسسه کوثر در راستای ایجاد اشتغال برای خانواده های شهدا و ایثارگران و سرمایه گذاری در استان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز(۱۹ آبان) در بیستمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور قاضی زاده هاشمی، رئیس سازمان بیناد شهید و امور ایثارگران، اظهار کرد: این یک واقعیت است که هرچه داریم به برکت خون شهدا است و شهدا امامزادگان عشق هستند.

 

« حسن بهرام نیا» با بیان اینکه ۲۹ میلیارد تومان برای توسعه فرهنگ و ایثار و شهادت اعتبار گذاشته شده است، ابراز کرد: ۲۵ میلیارد تومان از این مبلغ از تعمیر و تجهیز گلزارها و یادمان های شهدا و حدود ۵ میلیارد تومان نیز به حوزه دفاع مقدس اختصاص داده شده است که بیش از ۱۴ میلیارد تومان از اعتبارات در این تخصیص یافته است.

 

وی تصریح کرد: تکریم خانواده های شهدا و ایثارگران استان به همه مدیران دستگاه های اجرایی استان که خود از خانواده های شهدا بود و با فرهنگ ایثار و شهادت عجین هستند با خانواده های شهدا دیدار و سرکشی داشته باشند.

 

بهرام نیا با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه ها به نوبه خود باید اقدامات خود را تشریح کنند و خدمات خود را برای مردم ارایه کنند، گفت:آرامش امروز ایران اسلامی و اقتدار آن در جهان مدیون خون پاک شهدای انقلاب اسلامی است.

 

استاندار ایلام ابراز کرد: یکی دیگر از برنامه های حوزه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان، در ارتباط با منزلت شهدا و فرزندان شهدا و جایگاه ایثارگران در ادارات است که مدیران موظف هستند که یک رتبه فرزندان شهدا را ارتقا دهند.

 

بهرام نیا با تاکید بر اینکه سیاست دولت بر این است که جایگاه این عزیزان را ارتقاء داده و حفظ کنیم، افزود: انتظار می رود که در ارتباط با با بحث اشتغال خانواده های شهدا از ظرفیت موسسه کوثر استفاده شود تا در حوزه معدن و کشاورزی و سایر بخش ها بتوانیم در استان سرمایه گذاری شود که بخشی از این فرزندان جویای کار ایثارگران مشغول به کار شوند.

 

وی بیان کرد: خانه ایثار در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان و مرز مهران احداث شود.

کد خبر 1231090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha