مجازات اغتشاشگران؛ مطالبه عمومی/ مسببین قضایای اخیر را تعقیب و مجازات می کنیم

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: امروز مطالبه همه مردم از مسئولان تا دانشجو و کسبه و ... از قوه قضائیه مجازات اغتشاشگران و برهم زنندگان نظم و امنیت کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای عصر امروز (19 آبان) در دیدار با اقشار مختلف مردم خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم خراسان جنوبی اهل علم، وحدت و بصیرت هستند، افزود: آنچه امروز در دیدارهای مختلف بیان شد بسیار کارگشا و مفید بود که خدا را بابت این شاکرم.

 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی و مهم حکومت و انبیای الهی و همه مصلحان گذشته و حال، برقراری عدالت است، گفت: باید دست ظالم و مفسدین از مال و جان مردم کوتاه شود.

 

وی با بیان اینکه فراهم ساختن بستر برای تعالی و ارتقای بشر از وظایف حکومت است، ادامه داد: وظیفه حکومت برقراری امنیت، رفاه، معیشت و وحدت مردم است.

 

رئیس قوه قضائیه خدمت به خلق و مردم را از بالاترین عبادات دانست و گفت: خدمت به مردم هدف همه مسئولان است که این جز با وحدت و همدلی حاصل نمی شود و ما مسائل اولویت دار را به کمک همدیگر تشخیص دهیم و به ترتیب اولویت رفع کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به اینکه مسئولان برای اصلاح جامعه، ابتدا باید از خود شروع کنند و اِشکال و نقص خود را ببنند، گفت: امروز مقام معظم رهبری و بسیاری از مسئولان همه وجود خود را برای خدمت به مردم و نظام گذاشته اند و ما هم به طبع از آن بزرگواران باید همین طور باشیم.

 

وی تصریح کرد: قوه قضائیه مصمم است که دست مفسدین را کوتاه کند و تصمیم داریم که نه فقط در عرصه فساد اقتصادی، بلکه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دست مفسدین را کوتاه کنیم تا در هیچ عرصه ای فساد نباشد و لذا مصمم هستیم تا با فساد ریشه ای برخورد کنیم.

 

قاضی القضات با بیان اینکه برخورد و مبارزه با عوامل اصلی فساد در بخش های مختلف هدف اصلی دستگاه قضا است، افزود: عزم خود را جزم کردیم که با کمک مردم شفافیت و روشنگری کنیم اما این کار آسان نیست و همت و جهاد و روحیه انقلابی می خواهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه باید همه دست به دست هم بدهیم تا مشکلات کمتر شود، گفت: امروز مهمترین مسئله کشور تبیین حقایق، شناخت ضعف ها و اقدام برای رفع ضعف ها است.

 

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، گفت: این مشکلات خسارات جانی، مالی و روانی برای جامعه داشته است که باید تبدیل به فرصت کنیم و ببینیم که چه ابزاری و وسایلی باعث این کار شده است، اگر این کار صورت گیرد بعد از آن جهش پیدا خواهیم کرد.

 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دشمن اول انقلاب یک جنگ نابرابر را تحمیل بر کشور کرد، افزود: این جنگ خسارات زیادی برای کشور داشت و افراد زیادی شهید و جانباز شدند و مردم به زحمت افتادند، اما مردم متدین از جنگ یک فرصت برای ساختن کشور ایجاد کردند و در فشار دشمن با روحیه قوی چنان کار کردند که امروز دشمنان اقرار دارند که یکی از قدرت های بزرگ و بازدارنده در مقابل بزرگترین قدرت های نظامی و تبلیغاتی ایران است.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای اظهارداشت: ایرانی که یک روز از نظر دشمنان به حساب نمی آمد و با یک اخم کردن عقب نشینی می کرد، امروز دشمن در برابر این ایران به دریوزگی افتاده که می گوید با جنگ سیاسی و اقتصادی نمی تواند ایران را از پای درآورد لذا با جنگ ترکیبی میخواهد نظام را به زانو در آورد یا جلوی رشد این نظام را بگیرد.

 

وی گفت: دشمن برای این اغتشاشات رفتند دنبال افرادی که از روز اول انقلاب، علیه نظام اعلام جنگ مسلحانه کرده بودند، نیروهایی ضدنظام و غیره که اصلا با هم کنار نمی آمدند را کنار هم قرار دادند و سعی کردند تمام ضعف های ما را بزرگ کنند و از کاه کوه بسازند و محاصره اقتصادی را بیش از پیش تنگ تر کنند تا به نتیجه برسند.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اتحاد همه کشورهای مستکبر برای کمک به اغتشاشگران در فتنه اخیر، افزود: مقامات آمریکایی رسما اعلام کردند که پشت اغتشاشگران هستند و از آن حمایت کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به اینکه عده ای از چهره های کشور فریب همین فضا را خوردند و به طمع افتادند و هر کس چیزی گفت و بعد از چند هفته دیدند که مردم کشور متدین هستند و کشور و نظام خود را دوست دارند، گفت: متاسفانه در این قضایا عده ای حیا و عفت را کنار گذاشتند و بی حیایی و بی ادبی کردند و چیز هایی به زبان اوردند که انسان از شنیدن آن شرم دارد.

 

وی گفت: این افراد چون فکر می کردند کار نظام تمام است این چنین اقداماتی را صورت دادند، علاوه بر این عده ای از خواص هم تحت تاثیر قرار گرفتند و فکر می کردند که مردم از انقلاب و نظام دست بر می دارند، اما اشتباه کردند.

 

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه امروز که دشمن با جنگ ترکیبی به تمام معنی به میدان آمده است باید بسیار هوشیار عمل کرد، گفت: کسانی که مسبب اصلی قضایای اخیر هستند مطمئن باشد که آنها را تعقیب خواهیم کرد و با محوریت قانون و قانون مند و عادلانه، آنها تعقیب و مجازات خواهیم کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه از کسی که برادر عزیز حافظ امنیت ما را شهید می کند دست بر نمی داریم، در هر عنوانی که بگنجد در مورد آنها اشد مجازات را اعمال خواهیم کرد، افزود: در مورد کسانی که امنیت مردم را خدشه دار کردند و بی حیایی کردند و به مقدسات توهین کردند هم نمی توان گذشت اما در این مورد دچار احساسات نخواهیم شد.

 

وی افزود: قوه قضائیه با همکاری شورای امنیت و مسئولان، در حال روشنگری و جداسازی صف اغتشاشگران از معترضان است تا فردا حجت بر کسی باقی نماند، اگر روزهای اغتشاشات برخی از افراد مجازات می شدند برای خیلی ها روشن نمی شد و می گفتند که جمهوری اسلامی ایران تحمل ندارد اما امروز همه مردم از مسئولان تا دانشجو و کسبه وغیره از قوه قضائیه مطالبه مجازات اغتشاشگران را دارند و مسئله بر همه روشن شده است.

 

رئیس قوه قضائیه در پایان به برخی از مشکلات مطرح شده توسط اقشار مختلف مردم خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: خراسان جنوبی هم مانند برخی استانهای دیگر مشکلات خاص خود را دارد، ظرفیت های زیادی استان دارد از جمله معادن و نیروی انسانی که باید از ان استفاده شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با بیان اینکه آنچه را که به قوه قضائیه مربوط است قول پیگیری می دهم، خاطرنشان کرد: اگر کسانی را می توانیم کمک کنیم که اشتغال و امنیت سرمایه گذاری در استان را افزایش دهند، این کار را خواهیم کرد.

 

وی با بیان اینکه باید کمک کنیم تا افرادی که مشکلات قضایی دارند به مسائل آنها زودتر رسیدگی شود و مسائل آنها روشن شود، افزود: بساری از کارها را مردم خودشان با نشستن و صلح و سازش بهتر حل می کنند، یکی از مسائل جدی ما، مسائل خانوادگی است که باید با صلح و سازش حل شود و دیگری در مورد موارد جزئی توهین و نزاع های کوچک است که باید این شکلی حل شود.

 

 

 

 

کد خبر 1231156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha