فراگیری ۶۵۰ قران آموز در خانه فرهنگ قرآن

علمی از کسب رتبه های برتر در خانه فرهنگ قرآن خبر داد و گفت: تعداد ۶۵۰ قرآن آموز در رشته های مختلف قرآنی مشغول به فراگیری وحفظ قرآن هستند.

«کریم علمی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان اظهار کرد: با توجه به نیاز جامعه به آموزه ها و فرهنگ و تربیت قرآنی، خانه فرهنگ قرآن در سال ۱۳۸۹ بعنوان خانه فرهنگ مشارکتی تاسیس شد.

 

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان افزود: در حال حاضردر خانه فرهنگ قرآن تعداد ۶۵۰ قرآن آموز در رشته های مختلف قرآنی مشغول به فراگیری قرآن کریم وحفظ قرآن هستند و تعداد ۷۰ کلاس و ۳۵ نفر مربی نیز در این بخش در حال فعالیت هستند.

 

وی با اشاره به مشکلات خانه فرهنگ قرآن، گفت: عدم توانایی خانواده ها در پرداخت هزینه کلاس های حفظ تخصصی قرآن کریم در طرحهای یکساله تا ۴ساله، تامین جوایز جهت تشویق و ایجاد انگیزه در قرآن آموزان، نداشتن بودجه جهت برگزاری مسابقات و محافل قرآنی و نداشتن بودجه کافی جهت بیمه مربیان از جمله این مشکلات هستند.

 

علمی اظهاردشت: از دستاوردهای این خانه فرهنگ می توان به کسب رتبه های برتر مسابقات قرآنی در مسابقات اوقاف، فرهنگ و ارشاد، سازمان تبلیغات ، دانش آموزی، نیروهای مسلح در سطح شهرستان، استان و کشوری هم چنین کسب مقام در رشته های ورزشی و کنکور اشاره کرد.

 

وی تاکید کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان 14 خانه فرهنگ دارد که هر کدام در محلات مختلف شهر به فعالیتهای فرهنگی و آموزشی مشغول هستند، ضمن اینکه رویکرد ما به سمت تخصصی شدن خانه فرهنگ هاست.

 

کد خبر 1231161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha