بررسی وضعیت زندانیان واجد شرایط فارس برای دریافت رافت اسلامی مقام معظم رهبری

احسانی گفت: وضعیت زندانیان واجد شرایط فارس بررسی شد و پرونده زندانیان مستحق عفو پس از بررسی به تایید رئیس قوه قضائیه می رسد تا در روز پیروزی انقلاب اسلامی مورد رافت اسلامی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حسین احسانی، امروز چهارشنبه (۱۹ آبان) در ادامه بازدید از زندان‌های مرودشت، فسا و جهرم از زندان‌های شیراز بازدید و مشکلات قضایی زندانیان و شرایط احراز استفاده از عفو آنان را بررسی کرد و در حاشیه بازدید از زندان های شیراز گفت: در اجرای رهنمودهای ریاست محترم قوه قضاییه و معاون حقوقی قوه قضاییه و در راستای ماده ۱۱ آیین نامه عفو و بخشودگی، از استان هایی که زندانی های آنان مستحق عفو هستند بازدید و از نزدیک با زندانیان ملاقات انجام می شود.

مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضائیه افزود: در این بازدیدها وضعیت زندانیان و شرایط خانواده هایشان را بررسی می کنیم که آیا در طول تحمل حبس، نادم و پشیمان هستند یا خیر؟ و پرونده کلیه زندانیانی که مستحق عفو هستند را بررسی و درخواست های آنان را اخذ و در کمیسیون عفو مرکزی مطرح می کنیم.

وی اظهار داشت: زندانیانی که از رفتار گذشته خود اظهار ندامت و پشیمانی دارند و پیش بینی می کنند که در آینده مرتکب جرم نشوند مطابق آیین نامه عفو و بخشودگی درخواست عفو آنان مورد پیشنهاد قرار گرفته و انتظار می رود که زندانیان مزبور پس از آزادی مجدد مرتکب جرم نشده و بعنوان فردی مفید در جامعه ایفاء نقش کنند.

احسانی یادآور شد: پس از بررسی پرونده زندانیان واجد شرایط و تایید ریاست محترم قوه قضاییه و اخذ نظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، در 22 بهمن ماه سال جاری تعداد زیادی از زندانیان مشمول عفو و رأفت اسلامی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می شوند.

مدیرکل عفو و بخشودگی قوه قضائیه گفت: رئیس کل دادگستری و مسئولین زندان های استان، پیگیر مسائل و مشکلات زندانیان و امور زندان ها هستند و دغدغه همه آنان حل مشکلات زندانیان و تامین امکانات رفاهی برای زندانیان است.

وی اظهار داشت: در بازدیدهایی که انجام شد وضعیت زندان ها و امکانات رفاهی زندانیان مطلوب و رضایت بخش بوده است و از همه مسؤولین استان تشکر و قدردانی می کنیم.

خاطر نشان می شود، در بازدید از اندرزگاه نسوان زندان مرکزی شیراز، رئیس کل دادگستری شیراز، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس، جمعی از قضات با حضور مدیرکل زندان های فارس، هیأت بازدید کننده را همراهی کردند.

کد خبر 1231170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha