گلایه از عدم اجرای آیین نامه کولبری در خراسان جنوبی

نخعی گفت: آیین نامه کولبری در تمام استان ها اجرایی می شود به جز خراسان جنوبی و با وجود تاکیدات فراوان، مرزنشینان خراسان جنوبی از این فرصت استفاده نمی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، مصطفی نخعی دقایقی پیش در شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور رئیس قوه قضائیه در حال برگزاری است، با بیان اینکه خراسان جنوبی استان ظرفیت ها است، اظهارداشت: ظرفیت گردشگری، مرز، کشاورزی و معدن همه از فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری استان خراسان جنوبی است.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی همجواری با کشور افغانستان و قرار داشتن در مسیر ترانزیت انواع قاچاق را از تهدیدات استان دانست و گفت: باید این تهدیدها به فرصت تبدیل شود؛ تاکنون این مهم محقق نشده و از ظرفیت مرز به درستی استفاده نشده است.

 

نخعی با اشاره به اینکه وضعیت معیشت مرزنشینان خراسان جنوبی اصلا مناسب نیست و خیلی از جاها ترک فعل اتفاق می افتد، افزود: کارشکنی و کم کاری در بسیاری از دستورالعمل های حمایت از مرزنشینان مشهود است و بارها این را به مسئولان گفته ایم اما اقدام نمی بینیم.

 

وی گفت: آیین نامه کولبری در تمام استان ها اجرایی می شود به جز خراسان جنوبی و با وجود تاکیدات فراوان، مرزنشینان خراسان جنوبی از این فرصت استفاده نمی کند.

 

رئیس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه جوانان زیادی در استان بدلیل قاچاق سوخت جان می دهند، افزود: باید پرونده ای در استان برای احقاق حقوق مرزنشینان در دادگستری استان باز شود.

 

نخعی با اشاره به اینکه زیرساخت ها و زیربناهای مرتبط با حوزه قضایی استان در شهرستان ها مناسب نیست، گفت: پراکندگی و وسعت استان و فاصله طولانی، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است و مردم برای پیگیری امورات قضایی خود باید فاصله طولانی را طی کنند و می طلبد در بخش زیرساخت های قضایی استان باید عنایت ویژه ای بشود.

 

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی با این عظمت، وسعت و جمعیت کم، مردم برای زمین مشکل دارند، خاطرنشان کرد: فارغ از گرفتاری هایی که در بحث منابع طبیعی داریم تفسر باید به نفع مردم صورت گیرد؛ بعضا مردم برای تملک ارث پدری خود در روستاها مشکل دارند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1231171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha