لزوم حمایت از تولید داخلی/ معترضان از اغتشاشگران تفکیک می شوند

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه دشمن امروز بر روی مسائل فرهنگی سرمایه گذاری کرده است، گفت: همه بدانند که معترض و منتقد هیچ وقت پرچم کشور خود را آتش نمی زند و مردم را شهید نمی کنند؛معترض از اغتشاشگر جدا خواهند شد و باید این افراد تفکیک شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامسحین محسنی اژه ای شامگاه (۱۹ آبان) در شورای اداری خراسان جنوبی اظهار داشت: این استان به دست شما مدیران سپرده شده است و باید ببینید که چگونه باید این مسئولیت را انجام دهید.

 

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اگر از شبانه روز عمر خود برای خدمت به مردم استفاده کنیم باز هم کم است و اگر مشکلات مردم را نتوانیم رفع کنیم در آینده پشيمان خواهیم بود که چرا از این فرصت به خوبی استفاده نکرده ایم.

 

وی با بیان اینکه در چهار دهه اخیر مردم سنگ تمام گذاشتند، ادامه داد: مردم با همه نقشه های دشمن باز هم به کمک مردم آمدند و حماسه آفریدند و با همه گرفتاری ها و تبلیغات سو دشمن پای انقلاب اسلامی ایستاده اند و جنود خدا هستند.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به اینکه خراسان جنوبی با وحدت کلمه عجین شده است، افزود: اهل تسنن و شیعه در این استان با تمام وجود مشکلات با صمیمیت و وحدت کنار هم زندگی می کنند و این موضوع وظایف ما را سنگین می کند.

 

وی به مشکلات زیرساختی استان اشاره کرد و گفت: آن چه که در استان قابل رفع است باید برطرف شود و آن چه که مربوط به قوه قضائیه است را پیگیری خواهیم کرد.

 

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: انصاف نیست که مردم در برخی از مسائل اولیه به خاطر نداشتن کمترین زیرساخت ها نتوانند بهره وری از فرصت ها را داشته باشند و نگذارید فرصت سوء استفاده برای دشمن به وجود بیاید.

 

وی با تاکید بر اینکه تولید داخلی را مورد حمایت قرار دهید، گفت: هر مقدار که می توانید برای رفع موانع کسب و کار و افزایش تولید و سرمایه گذاری کمک کنید تا اشتغال ایجاد شود و شاهد کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد باشیم.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: جوانی که می تواند برای کشور، استان و خانواده خود مفید باشد نباید بگذاریم گرفتار دام اعتیاد شود.

 

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه دشمن امروز بر روی مسائل فرهنگی سرمایه گذاری کرده است، گفت: امروز باید هر کدام ما به یک رسانه تبدیل شود همان طور که دشمن هر فرد را برای تبلیغات مسموم خود به یک رسانه تبدیل کرده است.

 

وی در ادامه عنوان داشت: اگر حقایق اسلام به خوبی و با زبان هنر و درست بیان شود قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای به مشکل آب خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: باید منابع آب را افزایش دهیم و چاره ای جز این نداریم و در کنار آن باید فرهنگ مصرف را توسعه دهیم و مسئله آب یک مسئله حیاتی است.

 

وی ادامه داد: مسئله آب را جدی بگیرید و در زمینه تفکیک آب شرب، کشاورزی و غیره باید اقداماتی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به مشکل برخی از اراضی خراسان جنوبی گفت: برخی از اراضی سند تفکیک شده ندارند و با همکاری دستگاه های مختلف در این زمینه تصمیم بگیرید و در مورد برخی از مسائل قانون را به نفع مردم تفسیر کنید.

 

رئیس قوه قضائیه در خصوص مشکلات فعالان اقتصادی و شرکت های دانش بنیان عنوان کرد: آن میزان مشکلاتی که قابل حل است باید برطرف شود و اگر قابل حل نیست برای افراد علت را توضیح دهید.

 

وی ادامه داد: بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی استان خراسان جنوبی قابل حل است و با حل این مشکلات قطعا مشکلات استان کمتر خواهد شد.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای با بیان اینکه مردم یک سلسله توقعاتی از قوه قضائیه دارند، افزود: مردم درخواست برخورد با اغتشاشگران دارند و نباید احساسی حرکت کنیم بلکه باید دقیق و از روی منطق حرکت داشته باشیم.

 

رئیس قوه قضائیه گفت: در خصوص اغتشاشات به دنبال شناسایی عوامل پشت پرده با کمک نیروهای امنیتی هستیم و این افرادی که در خیابان ها اغتشاش کردند و در مقابل نیروهای امنیتی ایستادند مجازات سختی خواهند شد.

 

وی در پایان بیان کرد: همه بدانند که معترض و منتقد هیچ وقت پرچم کشور خود را آتش نمی زند و مردم را شهید نمی کند؛ معترض از اغتشاشگر جدا خواهند شد و باید این افراد تفکیک شوند و بر محور عدالت و قانون برخورد لازم صورت گیرد.

 

 

 

کد خبر 1231178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha