ترک فعل برخی مسئولان موجب ایجاد فتنه در کشور می شود

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه همه ما در مشکلات کشور سهمیه داریم، گفت: این جریاناتی که در ۴۰ سال از رأی گیری‌ها تا فتنه‌ها از کرسی مجلس تا خادم فلان اداره پیش آمده به تعبیری ترک فعل کرده‌ایم که این فتنه‌ها به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی عصر امروز پنج شنبه (۱۹ آبان) در شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه مسئولان خیلی مقدس است اما با اندک تغییری جایگاه جنگ با خدا می شود و آن زمانی است که همه ارزش‌ها دور ریخته می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه افزود: مسئله اطاعت از ولایت فقیه چیزی نیست که اطاعت از یک فرد باشد بلکه رسیدن به اهداف نهایت در تک تک افراد به هر نحوی باید انجام شود. 

 

وی با اشاره به اینکه در کشور اسلامی ولایت فقیه سرپرست است، گفت: مجموعه مدیریتی که می خواهد کشوری را بر اساس اصول اسلامی اداره کند نیازمند ولایتی برگرفته از مقام رسالت است.

 

آیت الله عبادی تصریح کرد: رسالت هم وسیله‌ای است که ولایت و دین خدا بر مبانی، فطرت، عقل و  وحی اجرا شود لذا اطاعت از آنچه حکم خداست واجب بوده و تخلف آن از بدترین نوع حرام محسوب می‌شود. چون اهداف نظام الهی نابود می شود.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: شبکه مدیریت باید درک کند  که اطاعت در اجرای فرامین الهی از اوجب واجبات است و هم ترک آن به هر نحوی حرام‌ترین از نوع محرمات است و اگر این توجه باشد یک شبکه فعال هیچ دلیلی ندارد که ما در رسیدن به آرمان های انقلاب ۴۰ سال طول بکشد بلکه می توانست ۶ ماه طول بکشد.

 

به گفته وی؛ اگر کسی مسئولیتی را بپذیرد اما عمدا به هر نحوی یا دلیلی خلاف آن عمل کند یا بخواهد سلیقه‌ای، شخصی، حزبی و منافع خودش را در نظر گیرد ضمن اینکه اطاعت او حرام است آنچه به عنوان اجرت می‌گیرد هم حرام خواهد بود چون وقتی در این سیستم با این خصوصیات استخدام می شود کار حزبی و سلیقگی انجام داده لذا کار نکرده و اجرت بر او حرام است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم حفظ ولایت گفت: این حیات باید به ریشه تا دورترین شاخه منتقل شود اگر به وسیله کسی معطل شود گناهی نابخشودنی است بنابراین به هر حال شبکه مدیریت باید خیلی به خود توجه کند که چه جایگاه مقدسی است و اگر از اجرای عدالت تخلف کند بدترین مقابله با خدا را انجام داده است. 

 

آیت الله عبادی در ادامه افزود: وقتی بحث شرک و کفر مطرح می‌شود، تنها مسئله بت‌پرستی، چوب، سنگ، فلز یا یک عروسک نیست بلکه شرک سیاسی بدترین شرک و جنگ با خدا است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه اطاعت مافوق در اجرای منویات الهی از واجبات بوده و تخلف آن حرام است، عنوان کرد: فردا قیامت ممکن است در خون و تضییع حقوق افراد سهمیه‌ای برای ما بگذارند که تعجب کنیم اما کم‌کاری، بی تفاوتی و سلیقه ما موجب شده این جریان، این فساد، فتنه و سردی مردم به وجود آید.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه همه ما در مشکلات کشور سهمیه داریم، گفت: این جریاناتی که در ۴۰ سال از رأی گیری‌ها تا فتنه‌ها از کرسی مجلس تا خادم فلان اداره پیش آمده به تعبیری ترک فعل کرده‌ایم که این فتنه‌ها به وجود آمده است. 

 

وی تأکید کرد: در این قضیه دقت کنید به هر حال مسئولیت بزرگی است که بر دوش همه ما سنگینی می‌کند.

 

 

کد خبر 1231180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha