مبلغ وام ازدواج افزایش پیدا می‌کند

فرخی میکال از موافقت نمایندگان با دو فوریت طرح اصلاح قانون حمایت از خانواده خبر داد و گفت: مبلغ و سقف وام ازدواج افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «رسول فرخی میکال» شامگاه پنجشنبه (۱۹ آبان) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: بررسی و تصویب برنامه هفتم توسعه اولویت نخست مجلس است و بعد از انجام این کار روند بررسی لایحه بودجه سال آینده در دستور کار قرار می‌گیرد.

 
نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شفافیت آرا را از دستاوردهای مهم این دوره مجلس خواند و اضافه کرد: در این طرح مهمترین بحث این است که مردم کاملا و به طور شفاف بدانند که نمایندگان آنها در مجلس چه رایی می‌دهند و چه اقداماتی و موضع‌گیری‌هایی دارند.
 
فرخی میکال از موافقت نمایندگان با دو فوریت طرح اصلاح قانون حمایت از خانواده با هدف رفع موانع قانونی دریافت وام ازدواج خبر داد و تصریح کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی جامعه و بالا بودن هزینه ازدواج تلاش داریم مبلغ سقف وام ازدواج افزایش پیدا کند و دوم اینکه درصددیم موانع اداری دریافت این تسهیلات را کاهش دهیم.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی در ادامه به برخی از موضوعات شهرستانی اشاره کرد و افزود: روند اجرای پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان از سال ۹۴ آغاز شده و افزایش بی رویه قیمت‌ها و مصالح از جمله دلایل عمده طولانی شدن روند احداث آن به شمار می‌رود.
 
وی با بیان اینکه از محل سفر ریاست جمهوری ۵۰ میلیارد تومان به پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل لاهیجان اختصاص داده شده است گفت: برای اتمام این پروژه در نیمه اول سال آینده نیازمند منابع مالی بیشتری هستیم که دولت در حال حاضر قادر به پرداخت آن نیست بنابراین از طریق ماده ۵۶ و تسهیلات بانک‌ها پیگیریم تا منابع مالی لازم را تامین نماییم. 
 
نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس ابراز داشت: جاده بازکیاگوراب به سیاهکل سالهای متمادی است که مطرح است و بنده وقتی ورود کردیم دیدم که برای این پروژه تنها یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بنابراین از طریق بانک، سازمان برنامه و بودجه و راه و شهرسازی پیگیری کردم و قرار شد ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به این پروژه اختصاص یابد.
 
فرخی میکال عنوان کرد: در بحث کمربندی خیام هم باید گفت کارخانه سیمان یکی از مشکلات عدیده شهرستان سیاهکل و دیلمان است و عبور کامیونها از این مسیر واقعا زندگی را برای مردم جهنم کرده‌اند به همین دلیل با پیگیری‌های فراوان ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای امسال اخذ کردیم و بنیاد مستضعفان هم موافقت کرد تا ۳۰ میلیارد تومان برای این پروژه پرداخت نماید.
 
وی پیشرفت ۴۴ درصدی مجتمع فرهنگی و هنری لاهیجان که ۲۰ سال از زمان شروع ساخت آن می‌گذرد را هم مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استانی کردن این پروژه اشتباه بزرگی بود که در گذشته اتفاق افتاد و بنده هم پیگیر تامین اعتبارات بودم و قرار است فاز اول پروژه طبق وعده‌ای که به ما دادند ۲۲ بهمن امسال آماده بهره‌برداری باشد.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی فاضلاب و پسماند را از معضلات عدیده استان گیلان خواند و عنوان کرد: مشکلات فاضلاب لاهیجان به روستاهای اطراف هم کشیده شده و وضعیت نامناسبی را برای مردم ایجاد کرده است فلذا با پیگیری‌هایی که داشتیم درصددیم از محل تهاتر نفت برای پروژه فاضلاب لاهیجان اقدام کنیم. 
 
نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس افزود: برای ساماندهی فاضلاب سیاهکل که ۲۷ سال است روند آن شروع شده و در حال حاضر هم ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار است ۱۰۰ میلیارد تومان از محل بانک رفاه به این پروژه اختصاص پیدا کند. 
 
فرخی میکال با بیان اینکه ساماندهی پسماند لاهیجان روند خوبی پیدا کرده است  اما رضایت بخش نیست عنوان کرد: برای این کار هم ۲۵ میلیارد تومان اعتبار اخذ کردیم و قرار است ۱۵ میلیارد تومان دیگر به این کار اختصاص پیدا کند همچنین با وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها هم رایزنی‌هایی انجام دادیم زیرا معتقدیم برای حل مشکلات پسماند گیلان باید فکری اساسی اندیشیده شود.
 
وی جایگزینی شبکه‌های فرسوده برق با کابلهای خودنگهدار را از دیگر اقداماتی که مورد پیگیری قرار گرفته دانست و خاطرنشان کرد: در لاهیجان ۱۰۰ کیلومتر و در سیاهکل هم تاکنون ۷۰ کیلومتر کابل خودنگهدار اجرا شده است اما معتقدیم کافی نیست و باید مدیرعامل توزیع برق استان گیلان در این مورد تلاش جهادی انجام دهد.
 
 
کد خبر 1231207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha