ضرورت تقویت کمی و کیفی کتابخانه های مساجد

حسنی بر ضرورت تقویت کمی و کیفی کتابخانه های مساجد تاکید کرد و گفت: کتابخوانی یکی از مولفه های توسعه در جوامع محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، امراله حسنی همزمان با آغاز هفته کتاب در سفر یک روزه به شهرستان طارم با همراهی مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان از کانون های فرهنگی هنری عرفان روستای پاوه رود، شهید آوینی روستای اَرِشت، فدک روستای ونی سر و فرهنگ شهر آب بر دیدار کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این بازدیدها بر ضرورت تقویت کمی و کیفی کتابخانه های مساجد تاکید کرد و گفت: کتابخوانی یکی از مولفه های توسعه در جوامع محسوب می شوند.

 

وی با یادآوری اینکه کانون های فرهنگی و هنری مساجد حلقه میانی بین مردم و حاکمیت هستند، گفت: به واسطه کانون های فرهنگی و هنری مساجد می توان جوانان تراز انقلاب اسلامی تربیت کرد.

 

مدیرستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان نیز در سخنانی با تشریح عملکرد کانون های فرهنگی و هنری مساجد از اجرای طرح پایش کتاب در 25 کتابخانه مساجد استان خبر داد و گفت: در هفته کتاب مسابقات کتابخوانی و طرح بینش مطهر در بین علاقمندان کانونی اجرا خواهد شد.

 

محسن اسلامی با بیان اینکه طرح پایش کتاب توسط دو باب از کتابخانه های کانونی شهرستان طارم اجرا می شود، گفت: این طرح به منظور به روزرسانی کتاب‌های کتابخانه‌های مساجد و رفع کتاب‌های مستهلک شده در این کتابخانه‌ها اجرا می شود.

 

در این دیدارها ضمن تجلیل از لیلا باقری کتابدار کانون فرهنگی هنری روستای فدک، مقرر شد کانون شهید آوینی نسبت به برگزاری مسابقه کتابخوانی از کتاب های «آقا محسن»، «داداش ابراهیم» و... در بین اعضای کانون ها مساجد اقدام کند.

کد خبر 1231211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha