فعالان فرهنگی اگر از هدایت جوانان غفلت کنند، شکست خواهند خورد

امام جمعه بجنورد با بیان اینکه امروز جنگ بر سر نوجوانان و جوانان ماست، از فعالان فرهنگی، رسانه‌ای، معلمان و روحانیت خواست این جنگ را فرماندهی و جوانان را هدایت کرده و پاسخگو شبهات آنان باشند که اگر غفلت کنند، شکست خواهند خورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز بیستم آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه مرکز خراسان شمالی در مصلی امام خمینی (ره) بجنورد با بیان اینکه امروز جنگ بر سر نوجوانان و جوانان و جنگ شناختی است و دشمن قصد دارد اندیشه و ذهن فرزندان ما را تغییر دهد، افزود: امروز دشمن با رسانه و فضای مجازی و اخبار جعلی و دروغ آمده تا جوانان را فریب دهد.

 

 

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه امروز جهاد در مقابل این دسیسه‌ها جهاد اکبر است، به اهمیت نقش فعالان فرهنگی، رسانه‌ای، معلمان و اساتید و روحانیت در روشنگری جوانان اشاره کرد و خطاب به آنان گفت: امروز دشمن جنگ را با سربازان شما آغاز کرده و اگر شما خوب فرماندهی، هدایت و میدان‌داری نکنید و غفلت کنید و پاسخ شبهه جوان را ندهید، در این جنگ شکست خواهید خورد.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه قطعا با ظرفیت‌های خوبی که در کشور وجود دارد، دشمن نمی تواند به اهداف شوم خود برسد، به دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول ۴۳ سال اشاره کرد و گفت: امروز وقتی دشمن می‌بیند جبهه مقاومت در مقابل آنان ایجاد شده و ایران روز به روز قوی‌تر می‌شود، از هر راهی برای ضربه زدن به ملت و کشور ما وارد میدان می‌شود.

 

 

حجت‌الاسلام نوری با استناد به سخنان رهبری مبنی بر اینکه اغتشاشات و ناآرامی‌های صورت گرفته کار جوان ایرانی نیست، ادامه داد: چگونه یک ایرانی می‌تواند با ایجاد خسارت و آتش زدن به اموال عمومی، مطالبه خود را بیان کند.

 

 

امام جمعه بجنورد با تاکید بر اینکه فرد مطالبه گر به دنبال تقویت و رشد جامعه است نه آتش زدن آمبولانس و خسارت به بانک و اتوبوس حمل و نقل و افزود: شاید بتوان گفت خسارتی که در این ایام به اموال عمومی وارد شد به اندازه بودجه ۶ ماه کل کشور بوده باشد.

 

 

وی با اشاره به اینکه فرماندهی میدان جنگ هم از سوی جوان ایرانی نبود و آنها مدیریت شده وارد میدان شده بودند، اظهارکرد: هرچند بخشی از جوان و نوجوان ما در این حوزه وارد شد اما آنها هیجان زده و اغفال شده وارد میدان شده بودند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به بداخلاقی و ناسزا گفتن و توهین اغتشاشگران به دین و رهبری هم اشاره کرد و گفت: توهین به مقدسات و آتش زدن مسجد و مراکز فرهنگی و آنچه که جوانان در طول ۴۳ سال به خاطر آن جان دادند، آن‌چیزی نیست که به جوان ایرانی منتسب شود.

 

 

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای کشتن افراد با سلاح گرم و سرد و با خشن‌ترین وضعیت، به رگبار بستن زائران در حرم شاهچراغ و ... کار وحشیانه‌ای است که فقط یزیدیان زمان می‌توانند انجام دهند.

 

 

 

 

کد خبر 1231232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha