لزوم توسعه قطار شهری شیراز تا حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

آیت الله دژکام گفت: در زمینه توسعه قطار شهری نباید شاهد کم لطفی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و بافت تاریخی شیراز باشیم و و از شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز خواستار توجه به این امر هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، آیت الله لطف الله دژکام، امروز جمعه (20 آبان) در خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: به فرموده پیامبر اسلام (ص) هر کاری برای خدا انجام شود، نتیجه الهی در پی خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز افزود: یکی از درخواست های ما از مسئولان قطار شهری این است که مسیر دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و بافت تاریخی شیراز را فراهم کنند تا تردد شهروندان به این منطقه مهم شهر تسهیل شود و البته در این تسهیل گری حفظ بافت تاریخی و مذهبی هم مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه کرد: در زمینه توسعه قطار شهری نباید شاهد کم لطفی به حرم مطهر و بافت تاریخی شیراز باشیم و اگر دسترسی به بافت تاریخی تسهیل نشود دچار مشکل خواهیم شد و از شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز خواستار توجه به این امر هستیم.

امام جمعه شیراز ضمن بزرگداشت روز کتاب و کتابخوانی در سه شنبه هفته آینده بیان کرد: انس با کتاب باید افزایش یابد و باید ببینیم در این مسیر چونه عمل کرده ایم، همه معمولا تحصیلات دانشگاهی دارند و حداقل ۱۶ سال درس خوانده اند اما بسیاری از جوانان کتاب‌ های مشهور را نمی‌ شناسند و باید توجه کنیم  کتابخوانی و آشنایی با کتاب مهم است و اینکه جوانان با کتاب آشنا نباشند، خوب نیست.

وی ادامه داد: اینترنت جای کتاب را نمی ‌گیرد و به دانشجویان و طلاب می ‌گویم یک کتاب را حتما تا آخر بخوانید و باید به کتابخوانی به ویژه در رشته‌ هایی که تخصص ماست، در حوزه،  دانشگاه و در بطن جامعه اهمیت بدهیم.

آیت الله دژکام تصریح کرد: کتاب‌ های یک صفحه ‌ای و یک دقیقه ‌ای سنت خوبی هستند که در شیراز راه افتاده و این هنر شیرازی ‌هاست و  مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرموده اند که کتابخوانی یک وظیفه ملی است و ایران قوی با مطالعه قوی و با جوانان فهیم محقق می شود و کتاب خوانی یک واجب دینی است.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی سپاه فجر فارس و کتابخانه های عمومی فاسر برای ترویج کتابخوانی اقدامات خوبی انجام داده اند و همه باید در این حوزه پای کار بیایند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه قدرت‌ های بزرگ جهانی ژست می‌ گیرند که همه دنیا در مشت آنهاست، گفت: اما واقعیت چیز دیگری است و  آمریکا کوچک شده و مانند پشه های در حال مرگ وزوز می ‌کند و رو به نابودی است و وقتی فرمانده موشکی سپاه شما اعلام می‌ کند موشکی با برد ۱۱ هزار کیلومتر در زرادخانه ما موجود است نه اینکه بخواهیم تازه بسازیم، این نشانه قدرت ماست.

وی افزود: جوانان ایران امروز موشک قاره‌ پیما با برد بیش از ۱۱ هزار کیلومتر می‌ سازند و این جوان ایرانی است که ایران را قوی و قدرتمند می ‌کند.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: باید در عرصه اقتصاد و در علم و فرهنگ و رسانه هم همین قدرتمندی را نشان دهید تا استکبار جهانی مطمئن باشد دستش درباره ایران به هیچ جایی بند نیست و باید جای خودمان را به عنوان ایران اسلامی طبق تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) تعیین کنیم و از این زاویه باید به قضایای آینده جهان نگاه کنیم که ایران به عنوان یک قدرت نوظهور چه نقشی باید ایفا کند.

وی گفت: دلمان برای برخی افراد فریب خورده هم می‌ سوزد که ای کاش بیدار شوند و عزت و عظمت را نباید با چیز دیگری عوض کنیم و اگر کسی فریب خورده یک لحظه فکر کند که چقدر حیف است.

 

کد خبر 1231258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha