تاکید بر وحدت رویه در دستگاه های فرهنگی

حجت الاسلام غفوری بر وحدت رویه در دستگاه های فرهنگی به منظور جلوگیری از موازی کاری تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الاسلام ابوالقاسم غفوری، در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به منظور بازدید از طرح ها و پروژه های فرهنگی و دیدار با اصحاب فرهنگ و رسانه به این شهر سفر کرده است، ضمن تاکید بر همدلی و وحدت رویه در همه امور به ویژه فعالیت های فرهنگی گفت: امروز دشمنان فرهنگ جامعه ما را هدف قرار داده اند و همگان باید در این راستا هوشیار و آگاه باشند.

 

امام جمعه دلیجان با تاکید بر جلوگیری از موازی کاری افزود:  کم کاری فرهنگی، نتیجه موازی کاری و نبود وحدت رویه در بین نهادهای فرهنگی و مسئولان فرهنگی است که باید به این مهم توجه ویژه شود.

 

وی در ادامه به نقش وزارت ارشاد اسلامی در ساماندهی مسایل فرهنگی کشور اشاره کرد و ادامه داد: در این شرایط که دشمنان با تهاجم فرهنگی، ارزش های اسلامی و انقلابی و نسل جوان و نوجوان ما را هدف قرار داده اند دستگاه های فرهنگی و در راس آن وزارت ارشاد باید بیش از پیش به مقوله فرهنگ بپردازد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مهندسی فرهنگی و جبران کم کاری های گذشته عرصه های مهم فعالیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، اظهار کرد: امروز مهندسی فرهنگی از هر اقدام دیگری واجب تر است و باید با ایجاد وحدت رویه و ساماندهی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی کاستی ها جبران و به سمت و سوی ترویج و تبیین بیش از پیش فرهنگ دینی بپردازیم.

 

حجت الاسلام غفوری بر اهمیت ترویج بیش از پیش فرهنگ نماز نیز تاکید کرد و گفت: امروز مهمترین کار فرهنگی کشور اقامه نماز، ترویج این واجب الهی و تقویت مساجد است.

 

امام جمعه دلیجان با بیان اینکه در انقلاب اسلامی، نهادهای فرهنگی آنگونه که باید به نماز اهمیت نمی دهند و مساجد و ائمه جماعات و ... آنگونه که باید حمایت نمی شوند، اظهار کرد: مساجد باید محور باشند و برنامه ها و فعالیت های محله ها  و مساجد با محوریت ائمه جماعت انجام شود.

کد خبر 1231260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha