شورای دانش آموزی بازوی مسئولان مدرسه است

ثابتی با اشاره به تشکیل شوراهای دانش آموزی در مدارس گفت: شورای دانش آموزی بازوی فکری و اجرایی برای مسئولان مدرسه به حساب می آید.

«علیرضا ثابتی» در گفتگو خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان با اشاره به اینکه شوراهای دانش آموزی در هر سال تحصیلی در مدارس تشکیل می شوند، اظهارداشت: این برنامه فرهنگی و اجتماعی امسال هم در طی هفته آینده با برگزاری انتخابات انجام خواهد شد.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش تیران و کرون افزود: انتخابات شوراهای دانش آموزی در بیش از یکصد مدرسه این شهرستان تشکیل خواهد شد که در یکی از این مراکز برنامه به صورت شاخص و با حضور مسئولان محلی خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه تشکیلات شورای دانش آموزی علاوه بر آموزش مفاهیم اجتماعی نقش مهمی در مدیریت مدرسه دارند، تصریح کرد: شورای دانش آموزی بازوی فکری و اجرایی برای مسئولان مدرسه به حساب می آید و هر چقدر اعضای این تشکل فعال تر باشند اثر بخش بیشتری دارند.

 

به اعتقاد ثابتی باید فرصت های رشد دانش آموزان در حوزه های اجتماعی تقویت شود و آنان برای مدیریت در حوزه های مختلف‌ آینده تربیت و وارد میدان شوند.

وی خاطرنشان کرد: شورا های دانش آموزی، انجمن اولیا و و مربیان و تشکیلات فرهنگی مدارس همه در خدمت توسعه علم و دانش و فعالیت های تربیتی خواهند بود که انسجام و همبتسگی بین این تشکل ها و مدیریت آموزشگاه اعتلای آن مجموعه را به ارمغان می آورد.

 

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش تیران و کرون ادامه داد: عضویت در شورای دانش آموزی علاوه بر ایجاد بستر برای خدمت رسانی و تسهیل امور مدرسه و ارتباط بین دانش آموزان و تیم اجرایی می شود به زمینه سازی برای تقویت روحیه اجتماعی و مشارکتی در فعالیت‌های اجتماعی کمک می کند.

 

وی یادآورشد: مسئولان اجرایی مدارس باید توجه داشته باشند که تشکیل شوراهای دانش آموزی برای تأثیرگذار در فرآیند آموزشی و پرورشی نقش مهمی دارند  و این فرصت ها را تقویت کنند.

به گفته ثابتی، كاهش فاصله بین مسئولین و دانش آموزان و حذف فاصله كلاس و مدیریت آموزشگاه از دستاوردهای کوتاه مدت شوراهای دانش آموزی است که اندیشه ورزی و ایجاد همبتسگی برای فکر و تصمیم سازی در بلند مدت حاصل می شود.

وی ترکیب تشکیل شوراهای دانش آموزی را وابسته به جمعیت مدارس از پنج، هفت و ۹ نفره بیان کرد.

 

کد خبر 1231278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha