مردم نسبت به اهدای خون مشارکت داشته باشند

طاهریان با تأکید بر اینکه همه مردم می‌توانند نسبت به اهدای خون به‌عنوان یک اقدام خداپسندانه مشارکت داشته باشند گفت: در حال حاضر به انواع ذخایر خونی به‌ویژه گروه‌های منفی مخصوصاً o منفی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛ محسن طاهریان درجمع خبرنگاران با اشاره به ذخایر خونی استان سمنان،گفت: همزمان با آغاز فصل سرما و همچنین شیوع بیماری‌های تنفسی مانند آنفلوانزا در سراسر استان سمنان مراجعه برای اهدای خون و فرآورده‌های خونی کاهش یافته است.

 

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه کاهش مراجعه برای اهدای خون باعث کاهش ذخایر خونی در استان سمنان شده است، اضافه کرد: از همه هم استانی‌ها درخواست می‌شود تا برای تأمین نیاز نیازمندان به خون، مراجعه و نسبت به اهدای خون اقدام کنند تا بتوانیم کمبودها را جبران کنیم.

 

مراجعه ۲۰ هزار و ۴۹۷ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان

وی درخصوص آخرین آمار و ارقام اهدای خون در استان سمنان بیان کرد: از ابتدای امسال تا به امروز ۲۰ هزار و ۴۹۷ نفر به پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند.

 

طاهریان با اشاره به اینکه تمامی این مراجعه‌کنندگان به دلایلی موفق به اهدای خون نشده‌اند اظهارداشت: از این تعداد ۱۷ هزار و ۱۲۶ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند.

 

مدیرکل انتقال خون استان سمنان با بیان اینکه به اهداکنندگانی اهداکننده مستمر گفته می‌شود که در طول سال ۲ مرتبه یا بیشتر خون اهدا کنندافزود: بر همین اساس باید گفت ۱۱ هزار و ۲۸۳ نفر از کل مراجعه‌کنندگان به پایگاه‌های انتقال خون استان سمنان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون اهداکننده مستمر خون بوده‌اند.

 

وی با اشاره به اینکه استان سمنان در حال حاضر به انواع ذخایر خونی به‌ویژه گروه‌های منفی مخصوصاً o منفی نیاز دارد از عموم شهروندان خواست برای اهدای خون به بیماران نیازمند به مراکز اهدای خون سراسر استان مراجعه کنند.

کد خبر 1231280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha