دولت به کانون های فرهنگی هنری مساجد توجه کند

حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه توجه دولت سیزدهم به کانون های فرهنگی هنری مساجد قابل تقدیر است، گفت: دلیجان از دیرباز شهر هنر و پرورش بزرگان هنری بوده است و امروز نیز جایگاه والایی از این لحاظ در کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الاسلام علیرضا سلیمی، در مراسمی که به منظور دیدار اصحاب و فرهنگ دلیجان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان دلیجان برگزار شد، ضمن خیر مقدم و تقدیر از دکتر اسماعیلی در انجام فعالیت های فرهنگی و توجه به اصحاب فرهنگ و هنر، گفت: دلیجان از دیرباز شهر هنر و پرورش بزرگان هنری بوده است و امروز نیز جایگاه والایی از این لحاظ در کشور دارد.

 

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مساله فرهنگ و هنر، افزود: هنر مساله مهمی است، خلق این دنیا یک هنر و پروردگار متعال هنرمند آن است و کتاب قرآن نیز سرتاسر هنر است.

 

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) که ایشان نیز بزرگ مردی از استان مرکزی، دیار هنرمندان و فرهیختگان بودند نیز، بیان کرد: امام خمینی(ره) نیز یک هنرمند بودند و قلم و اشعار ایشان نشان دهنده هنر ایشان است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دلیجان در این دوران نیز هنرمندان و نویسندگان خوبی دارد، ادامه داد: باید به این عزیزان توجه شود چرا که هنر از اهمیت ویژه ای برخودار است و زبان هنر می تواند بسیار موثر در همه امور باشد.

 

حجت الاسلام سلیمی با تاکید بر سرمایه گذاری در بخش فرهنگ و هنر، گفت: اگر فرهنگ اصالت دارد باید برای آن سرمایه گذاری شود.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دولت قبل به کانونهای فرهنگی و هنری مساجد توجه کمتری می‌شد، گفت: امروز شاهد توجه ویژه به این مراکز فرهنگی و دینی هستیم و در دولت سیزدهم گام های بلندی در این حوزه برداشته شده است.

 

وی توجه بیشتر به  بودجه های جاری فرهنگ و هنر شهرستان را ضروری دانست و گفت: با این مهم می توانیم در خلق آثار فاخر و ماندگار هنری گام های اساسی برداریم.

کد خبر 1231288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha