نقش ایران در نظم جدید جهانی اثرگذار است

حجت الاسلام باقری ارومی گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در نظم جدید جهانی از جهات مختلف مهم و اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان ، حجت الاسلام «محمد جواد باقری ارومی» با بیان خبر خوش و امید بخش دست یابی کشورمان به موشک های قاره پیما از زحمات نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کرد.


امام جمعه بندر آستارا  با بیان اینکه تنها چهار کشور؛ روسیه، چین، فرانسه و آمریکا توانایی ساخت موشک های قاره پیما را دارند و حتی انگلیس و رژیم صهیونیستی نیز ساخت موشک قاره پیما را به این کشورها سفارش می دهند،افزود:  ورود جمهوری اسلامی ایران به جمع این چهار کشور را دستاورد بسیار بزرگی برای صنایع دفاعی و نظامی ایران است.


وی با اشاره به اینکه  آمریکا هیچگاه نمی خواهد فشارها بر ایران پایان یابد،تصریح کرد: اوکراین و پشتیبانان غربی اش با دروغ پراکنی می خواستند کشور ما را به حمایت نظامی از روسیه در جنگ با اوکراین متهم کنند ولی آمریکا و رژیم صهیونیستی حتی اجازه ندادند اوکراین در جلسه فنی با حضور ایران مذاکره کند.


حجت الاسلام باقری ارومی گفت. آمریکایی ها در برجام نیز با غوغاسالاری سعی داشتند ایران را به فعالیت های غیر صلح جویانه هسته ای متهم کنند و امروز برجام با شکست تمام شد و وارد دوران پسابرجام شده ایم.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا با اشاره به اینکه ما همیشه اهل گفتگو بوده و هستیم اما آمریکا با اعمال فشار و بدعهدی راه گفتگو و مذاکره را بست، اضافه کرد:  مردم به خوبی فهمیدند که اشک و لبخند برای آمریکا فرقی ندارد و دشمنی آمریکا همیشه ادامه دارد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی بندر  آستارا در ادامه تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد نظم جدید جهان گفت: نقش جمهوری اسلامی ایران در نظم جدید جهانی از جهات مختلفی مهم و اثر گذار است.


وی تصریح کرد: ما به لطف خدا از ذخایر بسیار بالای انرژی برخوردار هستیم و در رتبه های اول تا سوم ذخایر نفت و گاز جهان قرار داریم لذا این امتیاز، خود عامل بسیار مهمی در ایفای نقش ما در آینده جهان خواهد بود.


حجت الاسلام باقری ارومی خاطرنشان کرد: در روزگاری که اروپا برای گذراندن زمستان سرد خود به هیزم روی آورده است ما موشک قاره پیمای ماهواره بر امتحان می کنیم و  موازنه قدرت در نظم نوین جهان با موشک های قاره پیمای ایران برقرار خواهد شد.

 

کد خبر 1231289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha