رفع دغدغه ها و مشکلات اصحاب فرهنگ و هنر در دستور کار دولت است

اسماعیلی با بیان اینکه رفع دغدغه ها و مشکلات اصحاب فرهنگ و هنری در دستور کار دولت سیزدهم است، گفت: رفع دغدغه مسکن اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از برنامه های اولویت‌دار دولت سیزدهم است و از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم استفاده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمدمهدی اسماعیلی امروز جمعه (۲۰ آبان) در جمع خبرنگاران با اشاره به تسهیلات ارایه شده توسط صندوق اعتباری هنر به هنرمندان گفت: در سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان تسهیلات با دستور رئیس جمهوری در اختیار اهالی فرهنگ و هنر و رسانه قرار گرفته است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: برای سایر مباحث از جمله بیمه نیز امسال گام های خوبی برداشته شده است.

 

وی همچنین به راه اندازی قرارگاه نشاط اجتماعی در کشور نیز اشاره کرد و گفت: به بهانه جام جهانی فوتبال این قرار گاه راه‌اندازی و فعالیت‌های آن در کشور آغاز شده است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در این قرار گاه با محوریت همه نهادهای فرهنگی برنامه های گسترده ای پیش بینی شده است، ادامه داد: جام جهانی به عنوان یک رخداد مهم ورزشی می‌تواند انسجام عمومی جامعه را افزایش دهد و باعث نشاط و ایجاد فضای شادی در کشور شود.

 

اسماعیلی جام‌جهانی را یک رویداد فرهنگی اجتماعی مهم در کنار موضوع ورزش دانست و گفت: تمهیدات گسترده ای در قطر با حضور اهالی فرهنگ و هنر و رسانه پیش بینی شده و همچنین برنامه های متنوعی برای معرفی فرهنگ اصیل ایرانی نیز پیش بینی شده است.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در داخل کشور نیز از همه ظرفیت ها برای ایجاد شور و نشاط و ایجاد حس انسجام و وحدت ملی استفاده خواهد شد.

 

این مقام مسئول همچنین به مسکن خبرنگاران نیز اشاره کرد و گفت: رفع دغدغه مسکن اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه از برنامه های اولویت‌دار دولت سیزدهم است و از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم استفاده می‌شود.

 

وی خاطر نشان کرد: براساس انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی ۲۴ هزار مسکن در اختیار اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور قرار خواهد گرفت.

 

اسماعیلی ادامه داد: رییس جمهوری دستور ویژه ای نیز برای مسکن هنرمندان پیشکسوت داده و به دنبال این هستیم که از تمام ظرفیت های وزارتخانه و سایر مجموعه ها استفاده شود تا در کنار رفع دغدغه مسکن در کشور، دغدغه مسکن اهالی فرهنگ و هنر نیز رفع شود.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به بازدید از فرهنگسرای شهر دلیجان بیان کرد: در خصوص فرهنگسرای شهرستان دلیجان، تدبیری اتخاذ می شود، تا مسئله حقوقی این فرهنگسرا حل شود و بتوان با همکاری نهادهای شهرستانی این ظرفیت را در اسرع وقت در اختیار اهالی فرهنگ و هنر قرار داد.

کد خبر 1231309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha