خالق شعر « کربلا منتظر ماست» آسمانی شد

ابوالقاسم حسینجانی شاعر، نویسنده، مترجم گیلانی و خالق شعر ماندگار «کربلا منتظر ماست» درگذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، « رضا ثقتی» امروز( جمعه، ۲۰ آبان) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: " ابوالقاسم حسینجانی" شاعر، نویسنده و مترجم گیلانی و خالق شعر ماندگار "کربلا منتظر ماست" در سن ۷۳ سالگی در رشت در گذشت.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه ابولقاسم حسینجانی در ۱۲ شهریور ۱۳۲۸ در بندر انزلی به دنیا آمد و از ۱۲ سالگی پا به دنیای شعر و شاعری گذاشت افزود: این شاعر و نویسنده نامی گیلان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مناصبی چون فرماندار بندر انزلی و نخستین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی هم انجام وظیفه کرده است.


وی ادامه داد: اگرچه بخش اعظمی از زندگی مرحوم حسینجانی در امور اجرایی و مدیریتی سپری شد، اما شهرت وی بیشتر به پشتوانه چهره ادبی او و فعالیتش در زمینه‌های شعر، نویسندگی، مترجمی و تدریس است.


ثقتی تصریح کرد: شعر معروف «کربلا منتظر ماست بیا تا برویم» و کتاب هایی، چون «حسین احیاگر آدم»، «جغرافیای رازها» و «عشق کبریت نیست که بی‌خطرش را بسازند» از مهم‌ترین آثار ابوالقاسم حسینجانی است.


وی اعلام کرد: آیین وداع با شاعر عاشورایی و دفاع مقدس گیلان، ابوالقاسم حسینجانی، فردا (شنبه،۲۱ آبان) ساعت ۱۰ صبح در گلزار شهدای رشت برگزار می‌شود.

کد خبر 1231314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha