هنر روابط عمومی، مردم داری است/مدیران آینده کشور خروجی آموزش و پرورش

جمالی آرند با بیان اینکه هنر روابط عمومی، مردم داری است، گفت: برقراری ارتباط صحیح و منطقی و اصولی با مخاطبان، اطلاع رسانی شفاف و دریافت انتظارات و خواسته های آنان با بکار گیری روشها و فنون مختلف از وظایف روابط عمومی هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، محمد جمالی آرند امروز (۲۰ آبان ماه) در نخستین نشست شورای اطلاع رسانی آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه که برای نخستین بار برگزار شد، گفت: آموزش و پرورش، فصل مشترک بین مردم و حاکمیت است که روابط عمومی در اطلاع رسانی شفاف، بسط روحیه امید و ایجاد نشاط اجتماعی نقش مهمی دارد.


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ضمن تمجید از عملکرد اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان در دولت سیزدهم، گفت: اگر ما در اداره کاری انجام دهیم و جامعه اطلاع نداشته باشد کار ابتر است و برای همین باید روابط عمومی ها فعال و پویا باشند.


وی افزود: قطعا اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه یکی از وظایف دینی و قانونی ما بوده و کاری که در راستای انجام وظیفه انجام می دهیم به اطلاع جامعه هدف برسانیم تا در جریان اقدامات و فعالیت های ما قرار بگیرند.


جمالی آرند تصریح کرد: همسو و هم گام کردن بخش های مختلف اطلاع رسانی با آموزش و پرورش کار ساده ای نیست و تحقق این امر و تلفیق آن نیاز به ظرافت خاصی دارد که خوشبختانه روابط عمومی آموزش و پرورش استان در این زمینه کارنامه موفقی داشته است.


معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هنر روابط عمومی، مردم داری است، ادامه داد: برقراری ارتباط صحیح، منطقی و اصولی با مخاطبان، اطلاع رسانی شفاف و دریافت انتظارات و خواسته های آنان با به کارگیری روش ها و فنون مختلف از وظایف روابط عمومی هاست.


وی نوآوری در کارها و برنامه ها، ارتباط و تعامل با رسانه های ملی و استانی را از ویژگی های مهم اداره روابط عمومی آموزش و پرورش استان برشمرد.


جمالی آرند افزود: روابط عمومی در انجام فعالیت ها باید تولید خبر و گزارش کند، ضمن اینکه تولید خبر ذوق و سلیقه می خواهد و کسی که می خواهد خبری منتشر کند، باید جملات خبری را متناسب با شرایط زمانی و مکانی ارائه دهد.


رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: آموزش و پرورش اساسی ترین دستگاه زیربنایی کشور است که بر مبنای سند تحول بنیادین همه دستگاهها باید به آموزش و پرورش کمک کنند تا در راستای اهداف آموزشی و تربیتی موفق شود.


سیدولی موسوی با بیان اینکه در دنیای ارتباطات، حیات یک سازمان به ارتباط دوسویه درون سازمانی و برون سازمانی بستگی دارد، افزود: برخورداری از پویایی و خلاقیت برای منتقل شدن تحرک و نشاط به سازمان  هنر روابط عمومی است.


وی تشکیل شورای اطلاع رسانی برای نخستین بار در تاریخ آموزش و پرورش استان را اقدامی ابتکاری در راستای انسجام و هماهنگی در عرصه اطلاع رسانی دانست و ادامه داد:آموزش و پرورش با داشتن حدود 170 هزار دانش آموز و 14 هزار فرهنگی و حجم عطیم مخاطبان اولیاء دانش آموزان، دریایی از ظرفیت است که در حوزه اطلاع رسانی باید صدای واحدی از آن شنیده شود .


موسوی با اشاره به اینکه امروزه در جهانی با منابع محدود و نیازهای نامحدود زندگی می کنیم، گفت: جوهره وجودی همه انسانها در دنیای امروز دانایی و آگاهی است که از بستر آموزش می گذرد و امروز نیازمند یک هدف گذاری صحیح و اصولی در عرصه آموزش و پرورش برای آموزش کیفی دانش آموزان هستیم.


رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در بیان اهمیت آموزش و نقش کلیدی آن در جامعه نیز، اظهار کرد: آموزش ابزار توانمندسازی افراد جامعه است که به انسان ها شناخت و معرفت می دهد و باعث می‌شود که وظایف خود را به درستی بشناسند و راندمان کاری وبهره وری را بالا ببرند .


وی در باب اهمیت کار روابط عمومی در آموزش و پرورش هم تصریح کرد:روابط عمومی باید ازیک طرف صدای مردم، صدای اولیاء، معلمان و دانش آموزان و از طرف دیگر حافظ نظام درونی و بیرونی دستگاه باشد که انتظار می رود روابط عمومی ها از حالت سنتی خارج شوند، چرا که به اقتضای زمان باید تغییراتی ایجاد شود و روابط عمومی باید بتواند انسجام درونی و وحدت بیرون دستگاه را فراهم کند.


موسوی در ادامه، افزود: ما در طی دو جلسه ای که با روابط عمومی شهرستانها و مناطق در سطح استان تشکیل دادیم، آموزش های لازم را ارائه دادیم و خوشبختانه انتظاراتی که داشته ایم تا حدودی برآورده شده است.


رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بر اجرای صبحگاه اداری در ادارات آموزش و پرورش در آغاز هر هفته تاکید کرد و گفت:صبحگاه اداری باید به یک کارگاه آموزشی تبدیل شود و در این صبحگاه ها اطلاعات و آگاهی های لازم  واحدهای مختلف اداری ارائه و منباست های دینی و ملی گرامی داشته شود.


وی بر لزوم اطلاع رسانی از ناحیه روابط عمومی تاکید کرد و گفت:با توجه به رسالت حرفه ای روابط عمومی ها باید همه اخبار و اطلاع رسانی ها در همه ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق صرفا از کانال روابط عمومی ها انجام شود تا شاهد پیوستگی در اطلاع رسانی باشیم.


موسوی روابط عمومی را منعکس دهنده فعالیت ها و مغز متفکر هر سازمانی دانست و ادامه داد:روابط عمومی مغز پردازش گر اداره است و با هنرنمایی و زیبایی فعالیت های همکاران در بخش های مختلف را منعکس می کند.


رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل جلسات متعدد با صدا و سیمای استان خبر داد و تصریح کرد: آنتن صدا و سیما آمادگی کامل همکاری با آموزش و پرورش را دارد و باید از ظرفیت شبکه استانی دنا و ظرفیت سایر رسانه ها برای معرفی معلمین و دانش آموزان خلاق و مبتکر به جامعه به خوبی استفاده کنیم.


وی به برگزاری نشست ها در سطح مدارس با هدف آشنایی دانش آموزان با وقایع انقلاب اشاره کرد و افزود:بحث پرسش و پاسخ دانش آموزان را در مدارس با حضور مسئولان دنبال کنید و با روش های گوناگون ارتباطی با دانش آموزان و نسل های جدید ارتباط برقرار کنید تا شاهد حفظ هویت دینی و انقلابی دانش آموزان باشیم.


موسوی پاسخ گویی همراه با تکریم به ارباب رجوع را مهم عنوان کرد و گفت:با سعه صدر، خوش اخلاقی و خوشرویی به سوالات و درخواست های ارباب رجوع پاسخ داده شود و با گفت و گو و رویکرد فرهنگی مسائل را حل کنید.


رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد آموزش و پرورش را منبع تربیت کننده مدیران فردای کشور عنوان کرد و گفت:تمام مدیران شهرستانی، استانی و کشور از بستر آموزش و پرورش می گذرند و ما با تربیت دانش آموزان، نسل مدیران فردای کشور را تربیت می کنیم.


وی ارتباط با خبرگزاری ها و خبرنگاران را اساسی و مهم دانست و تاکید کرد: روابط عمومی ها با خبرنگاران خبرگزاری ها و پایگاه های خبری ارتباط بگیرند و ارتباط تنگاتنگی داشته باشند، چرا که رسالت خبرنگار آگاهی بخشی به جامعه است و توصیه می کنیم از ظرفیت رسانه ها برای اطلاع رسانی بهتر به مردم و مخاطبان استفاده کنید.


موسوی به هماهنگی همه معاونت ها و واحدهای اداری آموزش و پرورش شهرستانها با روابط عمومی برای ارتباط گیری با رسانه ها اشاره کرد و گفت: در رویکرد جدید جهت انسجام بخشی به اطلاع رسانی و شنیدن صدای واحد، هرگونه مصاحبه در سطح ادارات آموزش و پرورش و مدارس با هماهنگی روابط عمومی امکان پذیر است.


رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد بر شکل گیری کمیته مناسبت ها در هر شهرستان و منطقه تاکید کرد و گفت: با تشکیل کمیته مناسبت ها، مسائل دینی و مذهبی را در آموزش و پرورش باید پر رنگ تر برگزار کنیم و برای حفظ هویت اسلامی و ایرانی دانش آموزان تلاش مضاعفی داشته باشیم.


وی انسجام و هماهنگی درون و بیرون دستگاهی در آموزش و پرورش را از وظایف روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت: قدردان همه همکاران اداری هستیم، همه دست به دست هم دهیم باصفا و صمیمیت و همدلی کارها را پیش ببریم و فضیلت های خوب انسانی و اخلاقی را در ادارات ساری و جاری کنیم.


موسوی از مدیران روابط عمومی شهرستانها و مناطق آموزش و پرورش خواست، در پرتو کار حرفه ای و انعکاس اخبار آموزش و پرورش، زمینه ساز افزایش روحیه امید و نشاط در بین مردم و اعتلای فرهنگ این مرز و بوم باشید.


کارشناس روابط عمومی شهرستان کهگیلویه هم در این نشست به تشریح برنامه های روابط عمومی در این شهرستان پرداخت و گفت: در بخش اطلاع رسانی و انتشار اخبار نشست ها، جلسات و برگزاری جشنواره ها از ظرفیت و پتانسیل خبرگزاری ها و رسانه های ملی و شهرستانی استفاده  می کنیم و با ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه عملکرد واحدهای مختلف را به مخاطبین انتقال می دهیم.


رحمان سعادتی فر از اهمیت جایگاه روابط عمومی در اداره آموزش و پرورش سخن به میان آورد و تاکید کرد:روابط عمومی با ایجاد بسترهای مناسب و تعامل های درون سازمانی و برون سازمانی نقش اثرگذاری برای ارائه عملکرد اداره ایفا می کند که در اهداف کوتاه مدت و بلند مدت به این برنامه ریزی ها توجه ویژه ای شده است.


وی از ایجاد مجله خبری در سطح شهرستان خبر داد و گفت:برای انعکاس و انتشار اخبار واحدهای مختلف، مدارس، معلمین و دانش آموزان... به صورت ابتکاری مجله خبری آموزش و پرورش تولید و به صورت ماهیانه برای مخاطبین مورد هدف ارسال می شود.


سعادتی فر در پایان از اصحاب رسانه و خبرگزاری های که در امر تولید و انتشار اخبار آموزش و پرورش شهرستان  همراهی خوبی دارند تشکر و قدردانی کرد.


گفتنی است در این نشست که معاون آموزش ابتدایی، کارشناس ارزیابی عملکرد، کارشناس مسئول آموزش متوسطه دوم، کارشناس مسئول آموزش متوسطه اول، معاونین و کارشناسان اداری آموزش و پرورش شهرستان کهگیلویه حضور داشتند، اعضا نظرات و دیدگاه های خود را در عرصه اطلاع رسانی و روابط عمومی بیان کردند.

کد خبر 1231344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha