ایران اسلامی امنیتش را برای توقف برخی تحریم ها معامله نمی کند

حجت الاسلام سیادت گفت: ایران اسلامی در دوران جدید قصد موازنه قوا با آمریکا را دارد و بعید است امنیتش را برای توقف برخی تحریم ها معامله کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سیدرحمت الله سیادت ظهر امروز (۲۰ آبان ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن توصیه و سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی؛ با بیان اینکه یاد معاد مولد تقوا است، به شرح و تفسیر آیه مبارکه (۲۰۳)قرآن مجید در تفسیر ارزشمند المیزان اشاره کرد و گفت: امر به تقوا از طرف خداوند متعال و مسئله حشر و مبعوث شدن در قیامت را تذکر می دهد، چون تقوا هرگز دست نمی دهد و معصیت هرگز اجتناب  نمی شود، مگر با یادآوری روز جزا، همچنان که خداوند فرمودند:«کسانی که از راه خدا گمراه شدند عذابی سخت دارند به خاطر اینکه روز حساب قیامت را فراموش کردند».

 

امام جمعه پاتاوه به استناد سوره «صاد» آیات( ۴۵ _۴۶) اشاره کرد و افزود: «یاد معاد به اندازه ای مهم است که آن را جایزه یا مقدمه جایزه انبیاء( علیهم السلام) قرار داده، یعنی یا آنها را به خاطر یاد معادشان خالص شان کردیم یا آنها را به خاطر خلوص آنها یاد معاد دادیم. ساحران،در برابر فرعون و همسر فرعون ملعون در برابر شکنجه های بسیار سخت و خشن با یاد مرگ و ثواب بهشت و امید و وعده های خداوند تاب آوردند، و با یاد معاد به بالاترین درجه ایمان و یقین رسیدند».

 

وی با بیان اینکه بهترین موعظه، یاد مرگ است، از لسان مبارک نبی اکرم (ص) تشریح کرد: حضرات معصومین(علیهم السلام) با امید به پاداش های الهی روز قیامت در برابر تمامی سختی ها، مصائب، مشکلات، فتنه های دشمنان، آزار دشمنان را تحمل و در راه خدا از جان و مال خود جهاد می کردند.

 

حجت الاسلام سیادت در ادامه، اظهار کرد: خداوند متعال در سوره توبه آیه ۱۸ فرمود «مساجد الهی را تنها کسی آباد می کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده است» لذا عمران مسجد، تولیت و تعمیر آن در صلاحیت هر کسی نیست.

 

خطیب جمعه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز ضمن گرامی داشت روز کتاب و کتابخوانی، سالروز رحلت ملکوتی علامه طباطبایی، مفسر بزرگ قرآن مجید و سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی از سوی مجلس خبرگان رهبری در سال (۱۳۵۸ش س) به سخنی از حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: «خطاب به کسانی که با قانون شکنان و خاطیان با رآفت اسلامی برخورد می کنند، شما یک طرف اسلام را گرفتید، پس اشداء علی الکفار چه می شود؟!!! با مفسدین و مخل امنیت باید به اشد مجازات برخورد شود. بیدار باشید، دشمنان خودتان را بشناسید، می خواهند نگذارند قانون اساسی بر طبق آن طوری که اسلام حکم می‌کند تصویب شود».

 

وی در بخش دیگری از خطبه ها به روز کتابخوانی و سخنی از حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود:«امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها یک وظیفه ملی که یک واجب دینی است. از همه بیشتر جوانان و نوجوانان باید احساس وظیفه کنند، انس با کتاب که غذای روح می باشد، رواج یابد. فرهنگ کتابخوانی را در کشور رایج کنیم، زیرا جای کتاب را هیچ چیز پر نمی کند».

 

حجت الاسلام سیادت در بخش سوم خطبه به آشوب های اخیر از لسان رهبر معظم انقلاب گریزی زد و گفت: «آشوب‌های اخیر دشمنان یک جنگ ترکیبی با همه امکانات و تجارب شان، در فتنه های سال های گذشته، همه این ظرفیت ها را در این چند هفته وارد میدان کرده اند برای اینکه بتوانند بر ملت ایران فائق بیایند، به معنای واقعی کلمه، ملت توی دهن شان زد و ناکام شان کرد. این آشوب چهار لایه دارد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی قریب ۶۰ کشور با تمام قوا علیه ما آمده‌اند، این نشانه قوت ماست نه ضعف ما، اگر ما ضعیف بودیم این همه دشمنی معنا نداشت»«دهه هشتادی ها و نودی ها، انقلاب اسلامی را به نقطه اوج واقعی آن می رسانند، رویش ها در جامعه بیشتر از ریزش هاست».

 

امام‌ جمعه پاتاوه در فراز پایانی خطبه سیاسی نماز جمعه به اهمیت راهبردی ماهواره بر قائم(۱۰۰) و موشک های قاره پیمای ایران انقلابی اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران موشک پنج هزار و ۵۰۰ تا ۱۲ هزار کیلومتری میان برد و سه مرحله سوخت جامد دست پیدا کرد و حمله به خاک اروپا و پایگاه های آمریکایی را به دست آورد.

 

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی به این امر واقف بوده که شکست مذاکرات برجام حتمی است، افزود: در دوره پسا برجام حتی سخن از حمله نظامی به ایران هم دیگر نباید مطرح شود.

 

حجت الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در دوران جدید قصد موازنه قوا با آمریکا را دارد و بعید است امنیتش را برای توقف برخی تحریم ها معامله کند.

 

امام جمعه پاتاوه گفت: به حول و قوه الهی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا و سردار سلامی، انتقام شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و شهدای حرم شاهچراغ علیه السلام را از دشمنان و قاتلین آنها را خواهیم گرفت.

کد خبر 1231349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha