استقبال از هفته کتاب با ۵۰۰ برنامه فرهنگی در خراسان جنوبی

حاجی از برنامه‌ریزی اجرای۵۰۰ برنامه فرهنگی در برگزاری سی‌امین دوره هفته کتاب در استان خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمود حاجی صبح امروز (۲۱ آبان) در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته کتاب و کتابخوانی و جمعی از کتابداران با نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: با توجه به اینکه کتابداران باید نقش مشاوره در کتابخانه ها داشته باشند در همین راستا طرح «کتابداران، مشاوران امین» برنامه ریزی شد که براساس آن کتابداران متناسب با هر سنی به صورت ماهانه کتاب‌ها را دسته‌بندی و در قالب سیر مطالعاتی به مردم و ادارات اعلام می کنند تا از این منابع مفید استفاده کنند.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در ایام کرونا ریزش بسیاری در عضویت کتابخانه ها داشتیم، گفت: در این مدت ۵۰ هزار عضو کتابخانه های استان به دلیل اعمال محدودیت های کرونایی و تعطیلی کتابخانه ها به ۱۸ هزار نفر کاهش یافت.

 

وی افزود: در حال حاضر عضوهای ۸۴ باب کتابخانه های سطح استان خراسان جنوبی به ۴۳ هزار نفر رسیده است. در استان حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نسخه کتاب داریم.

 

حاجی در ادامه بیان کرد: کتاب هایی که در بازار چاپ می شوند در کارگروه نهاد کتابخانه های عمومی بررسی می شود و چنانچه محتوای کتابی مفید و متناسب با عموم مردم تشخیص داده شده به مخزن کتابخانه ها اضافه می شود در غیر این صورت از ورود آن به مخرن کتابخانه ها جلوگیری می شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری محافل قرآنی و ادبی در کتابخانه های استان، عنوان کرد: به مناسبت هفته کتاب، اجرای بیش از ۵۰۰ عنوان برنامه فرهنگی در سطح استان برنامه ریزی شده است که در ۲۴ آبان از همه فعالان حوزه کتاب و کتابداران تقدیر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی بیش از ۴۰ خدمت فرهنگی را به اقشار مختلف مردم ارائه می کند و بیش از ۹۵ درصد اعضا این خدمات را رایگان دریافت می کنند، افزود: عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی به مناسبت هفته کتاب در روز ۲۴ آبان اجرا می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1231408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha