جشنواره علمی فرهنگی «جهرم پرگهر» برگزار می شود

زارعی از فراخوان جمع آوری آثار علمی، فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع «جهرم پر گهر» در شهرستان جهرم خبر داد.

نسرین زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، با اشاره به اینکه پیشینه بلند و پرآوازه جهرم از گذشته دور تا به امروز موجب فتح و مباهات بوده است، گفت: در فراز و فرود های تاریخی، نام جهرم همیشه خوش درخشیده است و به استناد اسناد بسیار تلاش و سخت کوشی مهر و وفاداری هریت و عدالت خواهی شهرت داشته است.

 

معاون فرماندار ویژه جهرم افزود: به شکرانه این پیشینه وظیفه ایجاد می‌کند که با صدها هنر، نام جهرم را گرامی بداریم و برای اعتلایش بکوشیم، ظرفیت هایش را بشناسیم و در مسیر پیشرفت آن قدم برداریم.

 

وی بیان کرد: به همین مناسبت ۲۰ تا ۲۶ آبان ماه هفته شناخت و معرفی جهرم نامگذاری شده است تا از این راه، فرصتی برای شناخت و شناساندن ظرفیت‌ها و زیبایی شهرمان جهرم فراهم آوریم.

 

به گفته زارعی، به همین مناسبت، فرمانداری ویژه شهرستان جهرم با همکاری ادارات، نهادهای فرهنگی هنری، مراکز علمی و آموزشی عالی شهرستان اقدام به طراحی جشنواره‌ای تحت عنوان «جهرم پر گهر»کرده است و از تمام فرهیختگان صاحب اثر جهت شرکت در این فراخوان دعوت به عمل می آید.

 

وی عنوان کرد: جهرم زیبا شهر من، بیان ویژگی های خاص اقلیمی، سنت‌ها و آداب و رسوم جهرم، صنایع دستی و آثار باستانی جهرم، نمادها و نشانه های جهرم، اولین ها و برترین های جهرم، مشاهیر جهرم، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جهرم از موضوعات این فراخوان است.

 

معاون فرماندار جهرم با اشاره به اینکه این مسابقه در سه بخش فرهنگی هنری و ادبی برگزار می شود، گفت: در بخش فرهنگی، معرفی یک مکان تاریخی جهرم یا معرفی یک کتاب با موضوع جهرم در قالب کلیپ دو دقیقه ای، پژوهش با موضوعات چهره های ماندگار جهرم صنایع دستی و آثار باستانی جهرم قصه ها و ضرب المثل های جهرمی غذاهای سنتی جهرم و اماکن تاریخی و تفرج گاهی، ظرفیت ها و توانمندی ها در بخش هنری نقاشی با موضوعات مرتبط با جهرم، عکاسی، طراحی لوگو با موضوع جهرم و در بخش ادبی شعر سرایی، داستان کوتاه، متن کوتاه، نقل شنیده و حکایت تاریخی محور این مسابقه است.

 

وی اظهار کرد: همچنین بخش دانش آموزی نیز در رشته های مختلفی مانند نقاشی، متن ادبی، دلنوشته، خاطره، شنیده‌ها، شعر سرایی، داستان کوتاه، پژوهش، طراحی لوگو و … برگزار می شود.

 

زارعی گفت: این جشنواره برای بخش بزرگسالان (ویژه علاقمندان بالای ۱۸ سال) در قالب موضوعات علمی و پژوهشی شامل تالیف، مقاله، پایان نامه های دانشگاهی و حوزوی، فرهنگی و هنری شامل کلیپ، پادکست، موشن گرافیک، پویانمایی، طراحی های گرافیکی شامل پوستر، اینفوگرافی، کالیگرافی، عکس نگاشت، هنرهای تجسمی شامل نقاشی، خوشنویسی، عکس، ادبی شامل شعر، داستان، نمایشنامه، فیلمنامه و سرگرمی و آموزشی شامل بازی های بومی و دیجیتال (رایانه ای و تلفن همراه) برگزار می شود.

 

وی سامانه ارسال آثار را B2n.ir/jahrom1401 عنوان کرد و گفت: علاقمندان باید تا ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۱ آثار خود را به دبیرخانه این برنامه ارسال کنند ضمن اینکه اعلام نتایج نیز بهمن ماه سال ۱۴۰۱ بوده و در پایان به شرکت کنندگان لوح تقدیر و به برگزیدگان هدایای ارزنده تقدیم می شود.

 

کد خبر 1231411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha