توجه دولت سیزدهم به رونق بازارچه های مرزی/ «یزدان» جان می گیرد

کوشش تبار با بیان اینکه دولت سیزدهم به دنبال توسعه بازارچه های مرزی است، گفت: بحث رونق بازارچه های مرزی خراسان جنوبی به خصوص «یزدان» در دستور کار قرار دارد و جهت رفع موانع در این منطقه تلاش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محسن کوشش تبار صبح امروز (۲۱ آبان) در بازدید از بازارچه مرزی یزدان در زیرکوه اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم که در استان خراسان جنوبی مدنظر بوده رونق بخشیدن به بازارچه‌های مرزی است و با استقرار دولت سیزدهم این متمم بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در ادامه بیان کرد: ابتکار عملی که با شروع دولت سیزدهم در بازارچه مرزی یزدان اتفاق افتاده خرده فروشی بوده و هنوز هم استمرار دارد و بر استمرار این خرده فروشی اصرار داریم.

 

وی با اشاره به بازارچه «یزدان» گفت: وجود زیرساخت ها، سیستم اداری کامل و سردخانه و انبارهای بزرگ در این باراچه نشان دهنده آمادگی جهت برقراری تعامل با کشور همسایه است اما تاکنون کشور افغانستان به دلایل مختلف همکاری لازم را نداشته است.

 

کوشش تبار ادامه داد: ضرورت گسترش ارتباطات تجاری با کشور افغانستان همیشه مدنظر دولتمردان ایران بوده است و هم اکنون نیز بحث رونق بیشتر بازارچه های مرزی خراسان جنوبی خصوصا بازارچه یزدان در حال پیگیری است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور عنوان داشت: این آمادگی را داریم اگر کشور همسایه پذیرش داشته باشند زیرساخت های لازم و ساختمان های مربوطه را در اختیارشان قرار دهیم تا تجارت و تقویت معیشت مرزنشینان را که مدنظر رییس جمهور است را اجرایی کند.

 

وی با بیان اینکه تلاش ما براین است تا با همکاری وزارت خارجه موانعی که در مسیر توسعه بازارچه قرار دارد را مرتفع کنیم، گفت: قطعا ابتکار عمل به طور کامل در دست ما نیست چون طرف مقابل علاقه چندانی نشان نمی‌دهد و باید راهکارهایی پیدا کنیم تا در مذاکرات انگیزه و جذابیت لازم را برای افغانستانی ها نیز مهیا کنیم.

 

کد خبر 1231467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha