آیین تجلیل از خادمان کتاب و نشر در زاهدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ۱۳۸ کتاب فروشی، ۵۱ چاپخانه و ۵۱ انتشاراتی در استان فعال هستند، گفت: آیین تجلیل از خادمان کتاب و نشر در زاهدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «علی سرگزی» در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: هیچ بحثی در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی در هر جامعه ای وجود ندارد و  کتاب و کتابخوانی از جایگاه ویژه ای در کشور ما برخوردار است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان به پایین بودن سرانه مطالعه در کشور اشاره کرد و خاطرنشان نمود: همه ما  باید دست به دست هم دهیم و برای رفع  نقیصه پایین بودن سرانه مطالعه در کشور اقدام کنیم و این امر عزم همگانی و جهادی را می طلبد.

 

سرگزی با بیان اینکه تمرکز ما در هفته کتاب به نقاط حاشیه نشین شهرها، روستاها و عشایر است، تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که با تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سهمیه بیشتری کتاب به سیستان وبلوچستان اختصاص یابد تا ما با دست پرتری در خدمت دوستداران کتاب باشیم.

 

وی افزود: بازدید از کتابخانه ها، انتشاراتی ها، مراکز چاپ و نشر و چاپخانه ها، رونمایی از تازه های نشر، تقدیر از ناشران، مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه هفته کتاب در برخی از شهرستانها در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

کد خبر 1231491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha