فعالیت ۵۳۳ چاپخانه در مازندران/ صنعت چاپ نقش مهمی در توسعه فرهنگی جامعه دارد

جوادی گفت: صنعت چاپ نقش مهمی در توسعه فرهنگی و هنری جامعه ایفا می کند و یقینا هرچه این صنعت پیشرفت و توسعه بیشتری بیابد آثار فرهنگی، هنری و ... ماناتری در سبد فرهنگی خانوار روئیت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حسین جوادی، امروز(۲۱آبان) در بازدید از مجتمع چاپ فرهنگ در بابلسر که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با هدف ملاحضه روند چاپ و نشر کتاب در چاپخانه های استان صورت گرفت، با اشاره به فعالیت 139چاپخانه افست، 225چاپ دیجیتال، 124چاپ سیلک، 6لیتوگرافی، 39چاپ خاص در استان مازندران اظهار کرد: 533باب از این چاپخانه ها در استان فعال هستند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین ضمن بازدید تازه ترین دستگاه های مورد استفاده در مجتمع چاپ فرهنگ بابلسر، بر لزوم استفاده از تکنولوژی بومی و ارائه خدمات نوین و هوشمندانه توسط چاپخانه ها تاکید کرد.

 

وی به همت والای فعالان حوزه چاپ در استان اشاره و بیان کرد: اکنون چاپخانه‌های استان علاوه بر پاسخگویی به نیازهای چاپ و بسته‌بندی داخلی، سفارش‌های چاپی زیادی از استان‌ها و کشورها دارند.

 

جوادی با بیان اینکه امروزه اهمیت و جایگاه صنعت چاپ برکسی پوشیده نیست، گفت: صنعت چاپ نقش مهمی در توسعه فرهنگی و هنری جامعه ایفا می کند و یقینا هرچه این صنعت پیشرفت و توسعه بیشتری بیابد آثار فرهنگی، هنری و ... ماناتری در سبد فرهنگی خانوار روئیت خواهد شد.

 

کد خبر 1231522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha