همکاری ۶۹ مددکار با مراکز نیکوکاری در قزوین

صیادی گفت: در حال حاضر ۶۹ مددکار با مراکز نیکوکاری و ۵۹ مددکار هم با کمیته امداد همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، محمد صیادی در نشست آموزشی مددکاران که امروز (شنبه ۲۱ آبان) در سالن اجتماعات کمیته امداد قزوین برگزار شد، بیان کرد: مددکاری موضوع حائز اهمیتی است که با رویکرد اجتماعی مورد توجه است و با توجه به شرایط امروز جامعه و بروز مشکلات و دغدغه ها، مددکاری در جامعه امروز بیش از پیش مورد توجه است.

 

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: شرایط افراد در جامعه متفاوت است و مددکاری اجتماعی می تواند این ناهمسانی ها را با مهارت پوشش دهد و در واقع فعالیت مددکاران و اقدامات آنها زمینه ساز افزایش عزت نفس، خودآگاهی و مهارت حل مسئله و حضور در مشارکت های اجتماعی است.

 

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۶۹ مددکار با مراکز نیکوکاری و ۵۹ مددکار هم با کمیته امداد همکاری دارند.

 

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: کار مددکاران، شریف و مقدس بوده و دارای جایگاه خاصی است در کمیته امداد نظام فعالیت کار مددکاران، خانواده محور است و از همین رو لازم است این مددکاری در  جهتی باشد که خانواده ها در صحیح مسیر سبک زندگی اسلامی ایرانی قرار گیرند.

 

ناصر ظاهری تصریح کرد: خانواده های نیازمند با توجه به شرایطی که دارند مشکلات شان هم متفاوت است از همین رو نمی توان یک نسخه واحد برای همه این خانواده ها در نظر گرفت و از همین رو نقش مددکاران در خدمت رسانی به این خانواده ها حساس است.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین نکات در ارائه خدمات به خانواده های نیازمند حفظ شأن و کرامت آنهاست که در اولویت قرار دارد و باید مورد توجه ویژه هم قرار گیرد.

 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآور شد: مددکار نیازهای مددجو را مطالبه می کند و تعهداتی که نسبت به نیازمندان داده شود مورد پیگیری مددکار قرار می گیرد و از همین رو نقش مددکار بسیار حائز اهمیت است.

 

کد خبر 1231539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha