کتابداران مساجد لرستان تجلیل می شوند

ابدالی پور با برشمردن برنامه های هفته کتاب، گفت: کتابداران مساجد استان لرستان تجلیل می شوند.

محمد ابدالی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، اظهار داشت: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی برای ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه در جامعه است.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان با بیان اینکه ترویج فرهنگ مطالعه و جذب جوانان به مساجد از رویکردهای  کتابخانه های مساجد است، ادامه داد: هم افزایی و استفاده از ظرفیت خیرین، معتمدین و مساجد و همراهی و همکاری کتابخانه های مساجد با کتابخانه های عمومی می توانیم زمینه رشد کمی و کیفی در این حوزه را فراهم کنیم.

 

وی با بیان اینکه هم افزایی برای توسعه امر کتابخوانی در جامعه رویکرد کتابخانه های مساجد است، بیان کرد: کتابخانه های مساجد در کنار سایر کتابخانه های عمومی ظرفیت بزرگی برای دستیابی به اهداف فرهنگی در جامعه است.

 

ابدالی پور با برشمردن برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در مساجد، افزود: همزمان با کتابداران برجسته استانی از کتابداران فعال مساجد استان لرستان هم تجلیل می شود.

 

وی افزود: همچنین به مناسبت هفته کتاب و کتاخوانی 25 کتابخانه استان از نظر بروز رسانی کتاب، قفسه کتاب، تجهیز به تازه های کتاب و جمع آوری کتاب های فرسوده، پالایش می شوند.

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان اظهار کرد: بازدید از کتابخانه های مساجد و بررسی وضعیت کتابخانه های مساجد از دیگر برنامه های مهم کانون های فرهنگی هنری است.

 

ابدالی پور اظهار کرد: تعداد 100 کتابخانه مخزن دار و60  کتابخانه باز در مساجد استان لرستان فعالیت می کنند.

 

۲۴ آبان ماه روز کتاب و کتابخوانی نامیده شده است.

کد خبر 1231547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha