ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب کربلا

سرپرست اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: ضریح امامزاده ابراهیم مجاب در جوار مرقد امام حسین(ع) به دست استادکاران این استان در حال ساخت است.

مجتبی رضوانی، سرپرست اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان مرکزی به خبرنگار شبستان گفت: ساخت ضریح امامزاده ابراهیم مجاب از اوایل سال 90 با همکاری اداره عتبات عالیات کشور عراق و استان مرکزی آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه مشبک‌کاری و گره‌چینی صندوق این ضریح هم به دست یک هنرمند دیگر این استان انجام شده است، اضافه کرد: میناکاری فلز این ضریح سه ماه پیش به دست استاد "محمدمهدی باباخانی"، قلم‌زن و میناکار برجسته این استان آغاز شد.

 

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اتمام مراحل میناکاری این ضریح در کمتر از دو ماه دیگر، خاطرنشان کرد: آثاری از این هنرمند هم اکنون در ژنو نگهداری می‌شود که از ارزش جهانی برخوردارند.

 

وی از صادرات محصولات 5 رشته بومی صنایع دستی این استان از امسال به خارج از کشور خبر داد و گفت: از جمله این رشته‌های بومی می‌توان به دست‌بافته‌های سنتی ‌و گلیم گل‌برجسته ‌اشاره کرد که در سال‌های گذشته نیز با افزایش متقاضی در خارج از کشور مواجه بوده است.

 

رضوانی، پوشاک سنتی را از دیگر محصولات صادراتی استان اعلام کرد و افزود: از نوع پر‌فروش این محصولات گیوه و پاپوش‌های دست‌بافت است که در سال 91 با تغییراتی که در آن ایجاد می‌شود صادرات‌ آن افزایش پیدا خواهد کرد.

 

وی با اشاره به کسب مهر اصالت یونسکو برای پاپوش‌های سنتی این استان،‌ تصریح کرد: گیوه سنجان از معروف‌ترین آثار صنایع دستی این استان به شمار می‌آید که اصلاح بسته‌بندی و افزایش ظرافت و دقت در مرحله پایان‌کار تولید آن، از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای ارتقای سطح کیفی این محصول است.

 

پایان پیام/

کد خبر 123156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha