یکی از وظایف آستان قدس در حوزه نشر تثبیت آثار زیارت متعالی است

طالبی با بیان اینکه یکی از وظایف آستان قدس در حوزه نشر را تثبیت آثار زیارت متعالی دانست و گفت: توسعه شبکه ارتباطی با پدیدآورندگان و توسعه نشر الکترونیک از فعالیت‌های تحولی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در حوزه نشر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، عبدالحمید طالبی امروز شنبه (21 ابان) در نشست خبری هفته کتاب و کتاب خوانی که در محل تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه سابقه نشر آستان قدس رضوی به ۹۶ سال قبل یعنی سال ۱۳۰۵ برمی‌گردد؛ افزود: تعداد آثار منتشر شده آستان قدس رضوی قبل  پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۷ جلد کتاب است.

 

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: پس از انقلاب اسلامی و تا کنون بیش از ۶ هزار و ۸۵۰ کتاب در شمارگان ۶۹ میلیون نسخه اثر در آستان قدس رضوی چاپ شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

 

وی اظهار کرد: بر اساس سیاست‌هایی که تولیت آستان قدس رضوی به آن تاکید دارند فعالیت‌های فرهنگی و نشریات این مجموعه باید مبتنی بر تبلیغ و تعلیم وحیانی قرآن کریم، سنن پیامبر اکرم(ع) و اهل بیت (ع) و سیره حضرت رضا(ع) باشد.

 

طالبی یکی از وظایف آستان قدس رضوی در حوزه نشر را تثبیت آثار زیارت متعالی دانست و افزود: یکی از تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی در مباحث نشر تولید متون فاخر و مورد نیاز روز جامعه است.

 

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر سه تکلیف تولید آثار، ترویج کتاب خوانی و نقد و بررسی آثار بر عهده ماست که اقدامات مختلفی از سوی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در این حوزه‌ها صورت گرفته است.

 

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، برپایی ایستگاه‌های مطالعه در حرم مطهر رضوی، دریافت مجوز نشر کتاب رضوی و راه‌اندازی فروشگاه جامعی در باب‌الجواد حرم مطهر رضوی به عنوان گذر فرهنگ و ادب با تمرکز بر موضوع قرآن و اهل بیت(ع) را برخی از این اقدامات ذکر کرد.

 

وی ادامه داد: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی با نگاه تولید آثار فاخر در موضوعات معارف اسلامی و قرآنی حرکت جدیدی در حوزه ترجمه ایجاد کرده است که امیدواریم در همین راستا آثار ارزشمندی که به زبان فارسی تولید شده به سایر زبان‌ها نیز ترجمه شود و در جهان اسلام اثرگذار باشد.

 

طالبی در ادامه به توسعه شبکه توزیع کتاب در حوزه بین‌الملل اشاره و خاطر نشان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های معاونت امور بین‌الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در نمایشگاه‌های کتاب در کشورهای مختلف حضور فعالی داشته و با موفقیت ظاهر شده‌ایم.

 

وی در ادامه توسعه شبکه ارتباطی با پدیدآورندگان و توسعه نشر الکترونیک را از فعالیت‌های تحولی سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در حوزه نشر دانست.

 

کد خبر 1231596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha