کاستی های امروز نتیجه عدم بیان آنها در قالب داستان و کتاب است

حسین زاده گفت: کاستی های موجود امروز برای این است که نتوانسته ایم در قالب داستان و کتاب از این موفقیتها بگوئیم هر چند که باید از معدود آثاری که در این خصوص نیز نگاشته شده ، تقدیر و تشکر نمایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان رضوی، محمد حسین زاده امروز شنبه (۲۱ آبان) در آئین رونمایی از کتاب «آرزوهای دست ساز» که در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد، ضمن خیر مقدم ویژه به نوجوانان حاضر در این آئین، گفت: اگر در هفته کتاب بخواهم حرفی بزنم در ابتدا از این نسل پر شور و تلاش بابت کم کاریهای انجام شده و کاستی های موجود در حوزه کتاب عذرخواهی می کنم. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به 2 بار اشغال شهر مشهد در طول تاریخ، اظهار کرد: شهرستان مشهد نخستین بار در 120 سال قبل توسط روسها اشغال و کشتار بسیاری را رقم زدند و آخرین بار نیز در سال 1320 توسط روسها و انگلیس اتفاق افتاد. 

 

وی افزود: کم کاریی که در این خصوص اتفاق افتاده این است که کتابی در این خصوص به رشته تحریر در نیامده است و نه تنها نسل گذشته بلکه نسل جدید نیز هیچ گونه اطلاعاتی در این خصوص ندارند در حالی که جهان، درباره جنگ جهانی اول و دوم و برای زیرسوال بودن نازیها، رمانها و داستانهای بسیاری نوشته است.

 

حسین زاده ابراز کرد: امروز به قله هایی از موفقیت رسیده ایم که افرادی زیادی از آن اطلاع ندارد چرا که تاریخ نگاری مناسبی در این حوزه انجام نشده و این باورکردنی نیست. کاستی های موجود امروز در این است که نتوانسته ایم در قالب داستان و کتاب از این موفقیتها بگوئیم هر چند که باید از معدود آثاری که در این خصوص نیز نگاشته شده است، تقدیر و تشکر نمایم. 

 

وی افزود: امروز افتخار شرکت در آئین رونمایی از کتابی را دارم که به شرح یکی از موفقیتهای جوانان این مرز و بوم پرداخته  است. این بدان معناست که جوان امروز تشنه دانستن و آگاهی از موفقیتهای رویداده در کشور است. اما باید به این مسئله نیز توجه داشت که نگارش موفقیتها یک طرف مسئله است و نباید از انتقال و دست به دست کردن این آثار غافل بمانیم. 

 

کد خبر 1231634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha