رعایت حقوق شهروندی  در درمان، اشتغال، مسکن و معیشت جامعه ایثارگری لازم است

داوطلب با بیان اینکه جامعه ایثارگری استان گیلان سه درصد جمعیت کل استان است گفت: فارغ از همه تاکیدات نظام در خدمت به مردم و جامعه ایثارگری، در بعضی بخش‌ها مانند درمان، اشتغال، مسکن و معیشت مشکلاتی وجود دارد که نیازمند رسیدگی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدرضا داوطلب» امروز(شنبه، ۲۱ آبان) در همایش حقوق شهروندی و ایثار با بیان اینکه حقوق شهروندی بر سه محور مدنی، سیاسی و اجتماعی نهاده شده است، اظهار کرد: همه براساس این منشور اسلامی تمام افراد جامعه دارای حقوقی مشخص هستند.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با اشاره به اینکه کمتر از ۱۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که درگیر جنگ نابرابر و همه جانبه ای شدیم، افزود: انقلاب ما بر گرفته از آموزه های دینی خود مردم بود که می بایست همچنان حفظ می شد.

 

وی گفت: استان گیلان در انقلاب اسلامی ۶۶ شهید و بالغ بر ۶۰ جانباز داشته و همچنین در طول جنگ تحمیلی نیز از کیان این کشور، اعتبار و دین مبین دفاع کردند.

 

داوطلب با اشاره به اینکه گیلان بالغ بر هشت هزار شهید، ۲۳ هزار جانباز و ۲ هزار و ۷۰۰ آزاده دارد که مجموع این جامعه ایثارگری سه درصد جمعیت کل استان را شامل می شود افزود: این قشر معزز با اینکه محق هستند ولی هرگز چیزی برای خودشان نخواسته اند و همواره خدمت صادقانه و خالصانه را به مدیران گوشزد کرده اند.

 

وی با بیان اینکه خدمت به مردم و مجاهدین راه خدا تاکید انبیاء و اولیا الهی است گفت: باید هر کاری در توانمان است انجام دهیم تا این وظیفه بزرگ را با موفقیت به ثمر برسانیم.

 

داوطلب اذعان کرد: فارغ از همه تاکیدات نظام در خدمت به مردم و جامعه ایثارگری، اما در بعضی بخش ها مانند درمان، اشتغال و مسکن که حاصل تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی است، مشکلاتی وجود دارد که می توان با استفاده از ظرفیت دستگاه ها و همت خالصانه مسئولین این مشکلات را نیز مرتفع سازیم.

 

وی با اشاره به سطح علمی بالای جامعه ایثارگری، رعایت سهمیه ایثارگران در آزمون ها و اجرای کامل قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را خواستار شد و افزود: حمایت از طرح های خود اشتغالی و یاری این افراد در انجام مراحل مختلف در زمینه های مختلف می تواند نقش بزرگی در ادای دین به این عزیزان را ایفا کند.

کد خبر 1231642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha